چکیده:
هدف: چگونگی تاثیرآموزش منابع انسانی ۱ و اثرگذاری آن بر توانمندسازی! کارکنان و در نهایت تبدیل آن به سرمایه انسانی! که
مسبب رهیافتی! به سوی خلاقیت! و نوآوری! میتواند بر کیفیت کارایی!ء هماهنگی و تسریع در اثربخشی! و در نهایت بر عملکرد
پارادایم تحقیق: پارادایم پساساختارگرا
نوع مقاله: مطالعه علمی-مروری
منابع داده ها/ (متدولوژی) روش شناسی/ رویکرد: در این راستا با استفاده از روش ناشی کیفی» رویکرد هدفمند و بکارگیری
اشباع نظری» مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با متخصصین آموزش کارکنان و رجوع به پایگاههای داده های معتبر و سرفصلهای
موضوعی؛همچنین مطالعه کتابخانه ای انجام گردید.
یافتههای مقاله: آموزش در ابعاد چندگانه نیروی انسانی منجمله بعد ارتباطی: شاخه های همانندء اعتماد و تعهدات مشترک
تسهیل کننده روابط » بعد شناختی:وجود دیدگاه مشترک» ادراک همگن, زبان» بینش مشترک» روایت و کد های مشترک وجود
اشتراک نام در درون شبکه اجتماعی سازمان و بعد ساختاری: شامل شکلء ترکیب» فراوانی و شدت ارتباطات اعضای سازمان و
پیوندهای جاری و زنده در یک شبکه اجتماعی یا سازمان تاثیر عمیقی بر توانمندسازی کارکنان دارد. ودر ابعاد خلاقیت و نوآوری نیز
رویکرد صفات مشخصه! و ویژگی های فردی و رویکرد رفتاری " یا فرایندی نیز نتیجه گیری شده است.
پیامدهای عملی: انعکاس های اکاربردی و اجرایی این مطالعه پهبودسازی شرایط سازمان اجتماعی و اجتماعی سازی سازمانها و
تواناسازی کارکنان است بطوری که ارزیابی و ارزشیابی کارکنان همچنین مدیریت آنتروپی سازمانی در تعالی خود باشد.
ارزش مقاله: این مقاله سرآمد همه توفیقات محیطی همچنین مسبب مزیت رقابتی در دنیای پیچیده و تصاعدی کنونی را آموزش
از نوع کیفی و اثرگذار معرفی می کند.
خلاصه ماشینی:
knowledge Worker 3 Post structuralism paradigm 4 Postmodernism paradigm ٥٤٣ آموزش،مدیریت آموزش و سرمایه اجتماعی )رهیافتی به سوی خلقیت و نوآوری( یوسف زاده و جبلی پســت مدرنیســت ها کلیت حقایق و قطعیت را مورد تردید قرار میدهند، نظریهها و روایت های مهمی که یک پدیده را به تازگی توضیح میدهند ،رد میکند و با این ایده که فقط با یک پژوهش بیشتر ،می توانیم جهان را بهتر کنترل کنیم مخالت میکنند.
10 training 11 development 12 Technical skill 13 Conceptual skill ٥٤٥ آموزش،مدیریت آموزش و سرمایه اجتماعی )رهیافتی به سوی خلقیت و نوآوری( یوسف زاده و جبلی آموزش به معنی فرایند یادگیری و یادگیری تغییرات نسـبتا پایدار در رفتار فرد یا گروه است که از تجربه مستقیم یا غیرمستقیم فرد ناشی می شود که می تواند در عملکرد وی نافذ باشد.
Sauk Hau & Kang ٥٤٨ آموزش،مدیریت آموزش و سرمایه اجتماعی )رهیافتی به سوی خلقیت و نوآوری( یوسف زاده و جبلی تفسـیر محققین این مقاله به ارتباط نزدیک ارتقا عملکرد و آموزش اشاره دارد، چرا که تجربه در اثر عملکرد کسب شده و ممارست عملکرد، خود منجر به تولید دانش که جوهره آموزش می باشد، می گردد.
در یک طبقه بندی کلی ابعاد سـرمایه اجتماعی به سه دسته یعنی ساختاری ، ارتباطی طبقه بندی که در قالب شکل مقابل نشان داده میشود: (رجوع شود به تصویر صفحه) مولفه های سرمایه اجتماعی ٥٥٤ آموزش،مدیریت آموزش و سرمایه اجتماعی )رهیافتی به سوی خلقیت و نوآوری( یوسف زاده و جبلی بعد سـاختاری : شـامل شـکل، ترکیب ، فراوانی و شدت ارتباطات اعضای سازمان و پیوندهای جاری و زنده در یک شبکه اجتماعی یا سازمان است.