چکیده:
هوش هیجانی به بررسی تاثیر تناسب اعمال در روابط اجتماعی و ارتباطات روانی و عاطفی در شرایط خاص میپردازد. یعنی اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند به بهبود شرایط و ارتقای وضعیت اجتماعی و روانی خود بپردازد. پژوهش حاضر، مولفههای هوش هیجانی را به عنوان پیشبینهای کسب و کارهای بینالمللی مورد بررسی قرار داده است. جامعهی آماری پژوهش حاضر دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران در نظر گرفته شدند که با استفاده از روش نمونهبرداری خوشهای تعداد 364 دانشجو دانشگاه تهران انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش پرسشنامه هوش هیجانی استاندارد بار- آن و پرسشنامهی سنجش ایجاد کسب و کارهای بینالمللی MET استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از روش تحلیل ممیز و در بخش اعتباریابی از همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده فرضیهی پژوهش را تایید کرد. به بیان دیگر، از روی متغیرهای هوش هیجانی میتوان در ابتدا وضعیت کارآفرینی و نرخ تشکیل کسب و کارهای بینالمللی را اندازهگیری نمود، سپس به بررسی و پیشبینی ایجاد کسب و کارهای بین المللی پرداخت.
Emotional Intelligence reviews the appropriateness of the social relations and mental and emotional condition deals; i.e. to cope with different conditions in order to improve and promote their social and psychological needs. This research studies component of emotional intelligence as international business forecast. The study sample includes 364 undergraduate students at Tehran University selected in cluster sample. Bar-On model of Emotional Intelligence Questionnaire and a questionnaire measure of international businesses MET were used as data collection tools. The analysis of research data and expert analysis on the validity were assessed using Pearson correlation. The results confirmed the hypothesis. In other words, the variables of emotional intelligence primarily show international entrepreneurship and business formation rates which is later to be used to check and Forecast international businesses.
خلاصه ماشینی:
جدول ٢: خلاصه يافته هاي تابع مميز متعارف به روش تحليل همزمان (١٥ متغير پيش بين ) و گام به گام (٥ متغير پيش بين ) {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همان گونه که در جدول ٢ آمده است (هم در تحليل مميز به روش همزمان که ترکيب پانزده متغير با هم وارد تحليل شدند و هم در تحليل مميز به روش گام به گام که پس از ارائه همه ي متغيرها ٥ متغير باقي ماندند و وارد تحليل شدند) با توجه به مقدار لامبداي کوچک و مقدار مجذور کاي بالا و سطح معني داري ٠/٠٠٠١> p، تابع مميز به دست آمده از قدرت تشخيصي خوبي براي تبيين واريانس متغير وابسته يعني عضويت گروهي (در دو سطح گروه افراد کارآفرين و غيرکارآفرين ) برخوردار است .
جدول ضرايب استاندارد، غيراستاندارد، و ضرايب ساختاري و ضرايب طبقه بندي تابع مميز به روش همزمان و گام به گام {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} نمودار١؛ توان تفکيکي متغيرهاي پيش بين ( خوش بيني ، حل مسئله ، همدلي ، عزت نفس ، روابط بين فردي ، مسئوليت پذيري اجتماعي ، استقلال ، خودشکوفايي ، خودآگاهي ، شادي ، تحمل استرس، انعطاف پذيري ، جرأت ورزي ، آزمون واقعيت ،کنترل تکانه ) در تفکيک عضويت گروهي افراد را در متغير ملاک (گروه افراد کارآفرين وگروه افراد غيرکارآفرين ) نشان ميدهد.