چکیده:
با توجه به نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزههای علمی، اقتصادی و اجتماعی، کسب و کارها در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگیهای کارآفرینان تجهیز کنند و روحیهی کارآفرینی را در آنها پرورش دهند. در این زمینه، برخورداری مدیران کسب و کارها از این ویژگیها، زمینهساز پرورش و تقویت روحیهی کارآفرینی در نظام کسب و کار جهانی است. در این پژوهش به ارزیابی و مقایسهی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه مدیران زن کسب و کارها از منظر جهانیشدن و فرهنگ اسلامی پرداخته شده است. جامعهی آماری این پژوهش، مدیران زن کسب و کارهای بینالمللی میباشد که 57 نفر از این مدیران زن با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی- طبقهای انتخاب شدند. یافتههای توصیفی پژوهش نشان میدهد که در بین ویژگیهای کارآفرینی مدیران زن کسب و کارهای بینالمللی، ریسکپذیری بالاترین میانگین را به خود اختصاص داده است. یافتههای استنباطی پژوهش نشان میدهد که بین ویژگیهای شخصیتی مدیران زن کسب و کارها رابطهی معناداری وجود دارد.
Due to the increasing rate of change in the areas of science, social and economic, effective and efficient businesses will be able to create the necessary context, human resources trained by their knowledge, skills and entrepreneurial traits and equipped They nurture the spirit of entrepreneurship. , in this context, business managers have this feature, and support in developing and nurturing the spirit of entrepreneurship in the business world. This study evaluated the characteristics of entrepreneurial women business leaders and Islamic cultures from the perspective of globalization are discussed. The population of this study, international business executives is women, of which 57 were female managers using random sampling - the class chosen. The findings describe the characteristics of entrepreneurship research shows that female managers of international business, risk are allocated to the highest average.
خلاصه ماشینی:
ارزيابي و مقايسه ي ويژگي هاي شخصيتي کارآفرينانه مديران زن با رويکرد جهاني شدن در پارادايم فرهنگ شناختي اسلامي چکيده با توجه به نرخ فزاينده تغيير و تحولات در حوزه هاي علمي ، اقتصادي و اجتماعي ، کسب و کارها در صورتي اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ايجاد بسترهاي لازم ، منابع انساني تحت آموزش خويش را به دانش ، مهارت و ويژگي هاي کارآفرينان تجهيز کنند و روحيه ي کارآفريني را در آنها پرورش دهند.
در اين پژوهش به ارزيابي و مقايسه ي ويژگي هاي شخصيتي کارآفرينانه مديران زن کسب و کارها از منظر جهاني شدن و فرهنگ اسلامي پرداخته شده است .
با توجه به نرخ فزاينده ي تغيير و تحولات در حوزه هاي علمي ، اقتصادي و اجتماعي ، مديران کسب و کار در صورتي اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ايجاد بسترهاي لازم ، منابع انساني تحت آموزش خويش را به دانش ، مهارت و ويژگي هاي کارآفرينان تجهيز و روحيه کارآفريني را در آنها پرورش دهد.
جامعه شناسان و مردم شناسان ، تعاريف بسيار متنوعي از مفهوم فرهنگ ارائه داده اند که عمدتا در حوزه ي مردم شناسي و جامعه شناسي کاربرد دارد و استناد به اين تعاريف و استفاده از آنها در برنامه ريزي ها و سياست گذاري هاي فرهنگي و تبيين زندگي فرهنگي جوامع چندان موفق نبوده است .
نتايج اطلاعات آماري حاکي از اين است که بين خلاقيت ، خطر پذيري ، توفيق طلبي ، استقلال طلبي ، مرکز کنترل دروني و تحمل ابهام مديران زن با کارآفريني آنها در سطح ٩٩% رابطه ي مستقيم و معني داري وجود دارد.