با شیوع ویروس کرونا در جهان، کمتر کسی فکر میکرد این بیماری بتواند اثرات مخرب از خود برجای بگذارد. با توجه به
محیط الوده بانک ها نسبت به سایر مکانها و در معرض خطر شدید قرار گرفتن کارمندان بانک به ویروس کرونا پس از شبکه بهداشت و درمان بیشترین امار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. این بیماری همه گیر نه تنها میزان بالای مرگ و میر ناشی از عفونت ویروسی را به همراه دارد، بلکه باعث فاجعه جسمی و روانی در کل نقاط جهان شده است. یکی از اقشار که از جنبهی جسمی و روانی پس از شیوع این ویروس اسیب دیدهاند کارکنان بانک ها هستند. اکثر مدیران خواستار کارکنانی هستند که بیش از وظایف عادی شغل خود فعالیت می کنند. انها به دنبال کارکنانی میگردند که به فراسوی انتظارات روند، کارکنانی که به میل و خواست خود به رفتارهایی دست میزنند که جزء وظایف رسمی شغلی شان نیست، اما عملکردهای سازمان را بهبود می بخشد، شهروندان خوب میگویند. به این ترتیب مطالعه و بررسی اینگونه رفتار افراد در سازمان که به رفتار شهروندی سازمانی شهرت یافته است، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. با مطالعه پژوهش های بیشماری که در این راستا انجام گرفته این مطلب به ذهن خطور میکند که چه عوامل و زمینه هایی بایست وجود داشته باشد تا کارکنان سازمان از خود رفتار شهروندی بروز دهند و با احتساب این خصوصیات، سازمان را در نیل به اهداف سازمانی یاری رسانند. یکی از عوامل موثر در بروز رفتار شهروندی سازمانی شخصیت کارکنان است. تحقیقات نشان داده است که کارکنان با ویژگی شخصیتی متفاوت میزان متفاوتی از رفتار شهروندی سازمانی را از خود بروز می دهند. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی در شرایط همه گیری بیماری کرونا می باشد. جامعه اماری پژوهش حاضر کارکنان شعب بانک صادرات استان کهکیلویه و بویر احمد بوده و در ضمن باید اشاره نمود که پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و به لحاظ نوع روش در طبقه تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار می گیرد. مدلسازی معادلات ساختاری جهت ازمون فرضیات استفاده گردید که نتایج بیانگر تایید تمامی فرضیات بود. بعلاوه وجدان کاری بیشترین رابطه و ثبات هیجانی کمترین رابطه را با رفتار شهروندی سازمانی دارد.