چکیده:
هدف این مقاله بررسی کارآفرینی سازمانی و رابطه بین کارآفرینی سازمانی و مدل های استراتژیک پیشنهادی از طریق مرور ادبیات تحقیق است. این مقاله رویکرد استراتژیک برای افزایش عملکرد خلاقانه درون سازمانی در شرکت ها را بررسی می کند. ابتدا کلمات کلیدی برای استفاده در جستجوی متون شناسایی شدند: کارآفرینی شرکتی، عملکرد نواوری و محیط کارآفرینانه. سپس، چندین پایگاه داده الکترونیکی موجود در کتابخانه الکترونیکی دانشگاه، از جمله مجله کسب و کار هاروارد و انتشارات دانشگاه شیکاگو، و همچنین مجلات، کتاب ها، گوگل اسکالر و دیگر منابع سازمانی مورد استفاده قرار گرفتند. شش پیامد نوآورانه، تشویق افراد به مشارکت در رفتار نوآورانه، تمرکز فعالیت های اقتصادی کارآفرینی از طریق یک سازمان نوپا در یک شرکت، کمک به افراد نوآور برای رسیدن به پتانسیل کامل خود، پاداش به کارآفرینان شرکتی، تشویق افراد به دیدن سازمان از چشم انداز گسترده تر و آموزش کارکنان در مورد کارآفرینی سازمانی است. این مطالعه اکتشافی است و براساس مرور ادبیات تحقیق انجام شده است. مطالعات بیشتری با استفاده از تحقیقات تجربی برای بررسی این که چرا کارآفرینی شرکتی به عنوان رویکرد استراتژیک برای عملکرد نوآوری درون سازمانی در نظر گرفته شده است، مورد نیاز است. با پیاده سازی رویکردهای استراتژیک، مدیران شرکتی متخصص می توانند مقاصد کارآفرینانه خود را برای شرکت لحاظ کنند و مسئولیت خود را نسبت به سهامداران از نظر سایز اهداف کسب و کار و توسعه انجام دهند.این تحقیق یک چارچوب ورودی فرایند خروجی می – –
سازد که ادغام با خارج از شرکت را به حداقل و عملکرد خلاقانه درونی را به حداکثر می رساند. ارزش و دستاورد این تحقیق در نظر گرفتن کارآفرینی سازمانی به عنوان یک رویکرد استراتژیک برای عملکرد نوآوری درونی است.