چکیده:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر آموزش مجازی بر میزان یادگیری دروس ابتدایی دانش آموزان دختر پایه ابتدایی شهربزرگ تهران سال تحصیلی 1398 - 1399 است. است. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموزان ابتدایی و شامل 18 نفر بود که از میان آن ها دو کلاس درس به تعداد مجموعا 40 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. تحقیق به صورت شبه آزمایشی دارای پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه گواه و آزمایش انجام شد. گروه گواه به روش سنتی و گروه آزمایش با روش مجازی تحت آموزش قرار گرفتند. میزان یادگیری
با استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی دروس ابتدایی محقق ساخته بررسی و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که در متغیرهای سطح دانش، درک مفهومی و قدرت تجزیه و تحلیل مفاهیم مبحث تولید مثل درس ابتدایی، میانگین نمره های پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه آزمایش افزایش معنی داری یافته است، اما در گروه کنترل تغییر محسوسی مشاهده نمی شود. به طور کلی می توان از این تحقیق نتیجه گرفت که مداخله آزمایشی موجب افزایش یادگیری مبحث تولید مثل درس زیست شناسی در گروه آزمایش شده است.
خلاصه ماشینی:
واکاوی چالش های معلمان در حین تدریس در دوران کرونا مقطع ابتدایی منطقه غرب استان تهران مریم قادری۱ ، محدثه نعیمی خرد۲ 1- کارشناسی ارشد دانشگاه یادگار امام رشته فناوری اطلاعات تهران 2- دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا چکیده هدف از تحقيق حاضر، بررسي تأثير آموزش مجازي بر ميزان يادگيري دروس ابتدایی دانش آموزان دختر پايه ابتدایی شهربزرگ تهران سال تحصيلي 1398-1399 است.
2- مبانی نظری مزايا و محدودیت های آموزش مجازی در آموزش دانش آموزان ابتدایی و معلمان در دنیای امروز که اطلاعات روز به روز نو شده و سرعت تولید آن به چشم بر هم زدنی کاهش بافته است، انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر به عنوان هدف آموزش کاری عبث و بیهوده است، بنابراین هدف آموزش به آموزش بازیابی این دانسته ها به فراخور حال هر فرد تغییر یافته است.
با پیدایش سیستم های آموزش الکترونیکی که امروزه نقش برجسته ای را در میان تمام کسانی که تمایل به یادگیری دارند پیدا کرده است، ایجاد فضای شخصی آموزشی برای کاربران فراهم شده است تا آنها بتوانند به دورازهر گونه دغدغه ای از مزایای آموزش الکترونیکی برخوردار باشند.
عدم مشارکت برخی خانواده ها در آموزش مجازی مشکلات معیشتی مردم به خصوص در روستاها و شهرهای کوچک باعث شده باشد خانواده ها از نظر فرصت آموزش های از راه دور برای کمک گرفتن فرزندان در امر کار کردن به منظور کمک خرج خانواده مورد استفاده قرار گیرد.
اما توقف آموزش حضوری ناشی از همه گیری کووید 19و کاهش مشارکت دانش آموزان در فرایند آموزش و یادگیری در کنار عوامل مختلف دیگر ،خطر بالقوه ترک تحصیل را افزایش داده است.