چکیده:
این پژوهش با هدف پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان: رهبری چندگانه در شیوه های نوآوری کارمند محور کارکنان آموزش و پرورش شاهین شهر انجام شد. روش تحقیق از نوع نوع همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان آموزش و پرورش شاهین شهر در سال ۱۴۰۰ بودند که نمونه بر اساس فرمول کوکران نفر ۱۸۱ تعیین و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده افراد انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های وضعیت نوآوری نوشته عبدلی نژاد (۱۳۹۲)، مشارکت کارکنان، اکرامی و همکاران (۱۳۸۹) و رهبری چندگانه باس و الیور (۱۹۹۵) استفاده شد که پایایی آنها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری تحلیل استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که به طور کلی پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان با نقش میانجی رهبری چندگانه در شیوه های نوآوری کارمند محور کارکنان تاثیر گذار نیست. در صورتی که به طور جزیی پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان و رهبری چندگانه از طریق مشاکت کارکنان آموزش و پرورش شاهین شهر تاثیر معنی داری دارد. اما بین رهبری چندگانه و پیشبردنوآوری در کارکنان آموزش و پرورش شاهین شهر تاثیر معنی داری ندارد.
خلاصه ماشینی:
برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای وضعیت نوآوری نوشته عبدلینژاد (1392)، مشارکت کارکنان، اكرامي و همکاران (1389) و رهبری چندگانه باس و الیور (1995) استفاده شد که پایایی آنها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است.
در صورتی که به طور جزئی پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان و رهبری چندگانه از طریق مشاکت کارکنان آموزش و پرورش شاهینشهر تأثیر معنیداری دارد.
5. یافتهها فرضیه اول: پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان با نقش میانجی رهبری چندگانه در شیوههای نوآوری کارمند محور کارکنان آموزش و پرورش شاهینشهر تأثیر معنیداری دارد.
) شکل 2) تعیین و P-value جدول 1) مقادیر ضریب مسیر وP-value تأثیر پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} باتوجه به شکل (1) و جدول (1) نشان میدهد که مقدار آماره t به دست آمده از 96/1 بزرگتر است؛ در سطح اطمینان 95 درصد این فرضیه تأیید گردید.
مقدار ضریب استاندارد برابر 868/0 بود و باتوجه به شکل (2) دارای سطح معناداری است (05/0˂ 045/0)، که نشان از تأثیر مثبت و معنیدار متغیر پیشبرد نوآوری از طریق مشارکت کارکنان دارد.
فرضیه چهارم: رهبری چندگانه بر پیشبرد نوآوری در کارکنان آموزش و پرورش شاهینشهر تأثیر معنیداری دارد.
The role of transformational leadership and knowledge management processes on predicting product and process innovation: An empirical study developed in Kingdom of Bahrain.
(2017): Learning organization and work engagement: the mediating role of employee resilience, The International Journal of Human Resource Management, DOI: 10.