چکیده:
هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی خریدار/ فروشنده بر عملکرد نوآوری با در نظر گرفتن نقش میانجی توسعه دانش مشتری و تعهد به نوآوری است. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بازاریابی و مدیران تحقیق و توسعه در شرکت های صادرکننده نمونه صنعتی و معدتی کشور که در شبکه تولید جهانی هستند؛ بوده که تعداد آن ها ۳۰۴ نفر است و حجم نمونه نیز ۲۶۲ نفر است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج مطالعه بیانگر این است که هنجارهای مشترک و اعتماد، به واسطه عامل میانجی توسعه دانش مشتری بر عملکرد نوآوری موثر است. بر این اساس، عملکرد نوآوری تحت تاثیر مثبت تعاملات اجتماعی و هنجارهای مشترک به واسطه تعهد به نوآوری قرار می گیرد.
The aim of this research is study and investigating The Effect of buyerseller social capital on innovation performance through the mediating role of customer knowledge development and commitment to innovation. Statistical population included the marketing managers and research and development manager from the outstanding mineral-industrial export companies in global production networks that the number is 304 and the sample size was 262. In terms of purpose the present study is functional and the data collection method is descriptive. The Model has been investigated by structural equation modeling. The study's test results indicate that innovation performance is positively influenced by shared norms and trust through the mediation of customer knowledge development. Accordingly, innovation performance is also positively influenced by social interaction and shared norm through the mediation of the commitment to innovation.