چکیده:
سازمان های دولتی و خصوصی فشار زیادی را برای مربیان و متخصصان حسابداری در سراسر جهان از کشورهای توسعه یافته گرفته
تا کشورهای در حال توسته ایجاد می کنند تا بتوانند فارغ التحصیلان دارای مهارت های حسابداری که نیازهای متغیر را برآورده
می کند، پرورش دهند. آماده سازی دانش آموزان فرهیخته برای آینده که شامل آموزش با استفاده از تکنیک های بالا هستند،
برای سازمان ها در آینده مفید خواهد بود. نیاز به رعایت مقررات سختگیرانه دولت در حال حاضر با افزایش نیروی کار پیر و
گسترش بازار جهانی » این امر را به یک فرصت عالی برای جستجوی سابداران شایسته در واحدهای عمومی و دولتی تبدیل کرده
است. پل شناخته شده بین آموزش حسابداری و عمل » راهی است که در آن کار دانشگاهیان و دست اندرکاران هر دو به طور
موثر بر دیگری تاثیر می گذارد. با این حال, این پل کمتر موثرتر از آن چیزی است که می تواند باشد.
مهم است که دانشگاهیان حسابداری» جامعه شاغلین حرفه و سازمان های سابداری حرفه ای در مورد اهمیت تحقیقات آکادمی
حسابداری برای عمل تاّمل کنند. برای برنامه های مربوط به آموزش امور عمومی, مشخص کردن یک ماموریت، بیان صریح ارزش
های بخش عمومی و شناسایی نتایج به ما می گوید که "کجا می خواهیم به آن برسیم" و ارزیابی نتایج به ما می گوید که " از چه
راهی باید از اینجا برویم
خلاصه ماشینی:
نتايج تحقيق نشان مي دهد از نظر پاسخ هندگان در مورد آموزش مهارت هاي حرفه اي شکاف انتظاراتي در رشته حسابداري وجود دارد.
مجتهدزاده (١٣٨٩) به پژوهش در مورد اهميت دانش و مهارت هاي موردنياز دانش آموختگان مقطع کارشناسي حسابداري از ديدگاه استادان دانشگاه ، شاغلين در حرفه و دانشجويان در استان آذربايجان غربي پرداختند.
فرضيه هاي تحقيق : فرضيه اول : از ديدگاه شاغلين در بخش عمومي بين مهارت هاي حرفه اي مورد انتظار و دستيابي دانش آموختگان مقطع کارشناسي رشته حسابداري به اين مهارت ها در عمل تفاوت معنادار وجود دارد.
فرضيه دوم : بين انتظار شاغلين در بخش عمومي و استادان و دانشجويان دانشگاه ها در باره مهارت هاي لازم در موقعيت شغلي دانش آموختگان رشته حسابداري مقطع کارشناسي رشته حسابداري تفاوت معنادار وجود دارد.
فرضيه سوم : از ديدگاه استادان بين مهارت هاي حرفه اي مورد انتظار در موفقيت شغلي دانش آموختگان مقطع کارشناسي رشته حسابداري و مهارت هاي حرفه اي تحصيل شده توسط آن ها تفاوت معنادار وجود دارد.
فرضيه چهارم : بين ديدگاه شاغلين بخش عمومي و دانشجويان در دستيابي دانش آموختگان مقطع کارشناسي رشته حسابداري به مهارت هاي حرفه اي و ديدگاه استادان در انتقال و آموزش اين مهارت به آن ها تفاوت معني دار وجود دارد.
Quantitative skills: is there an expectation gap between the education and practice of management accountants.
Knowledge base and skill development in Accounting education: Evidence from china.
Skills Expectation-Performance Gap: A Study of Pakistan Accounting Education (Ph. D.