چکیده:
امروزه سازمان های به خوبی به این امر واقفند که مهم ترین دارایی هرسازمانی منابع انسانی آن است. برند منابع انسانی به عنوان یک منبع رقابتی استراتژیک به عنوان موضوع جدیدی در سال های اخیر مطرح شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر برند منابع انسانی بر بهره وری نیروی انسانی سازمانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان امور اقتصادی و دارایی شهرستان کرمانشاه به تعداد 116 نفر است. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. در این پژوهش برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی سازه و برای تعیین اعتبار و پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. به منظور تجزیه و داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته ها حاکی از تاثیر مستقیم و مثبت برند منابع انسانی بر بهره وری نیروی انسانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان امور اقتصادی و دارایی شهرستان کرمانشاه به تعداد 116 نفر است. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. در این پژوهش برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی سازه و برای تعیین اعتبار و پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. به منظور تجزیه و داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته ها حاکی از تاثیر مستقیم و مثبت برند منابع انسانی بر بهره وری نیروی انسانی است.
Organizations today are well aware of the fact that its most important asset is its human resources. The human resource brand has been raised as a new issue in recent years as a strategic competitive resource. The purpose of this research is to investigate the effect of human resource brand on organizational productivity. The statistical population of the present study is the Kermanshah Economic and Capital Affairs Department, which has 116 employees. A standard questionnaire was used to collect the required information. In this research, construct validity was used to determine the validity of the questionnaire and Cronbach's alpha method was used to determine validity and reliability. To analyze data, PLS software has been used. Findings show the direct and positive impact of the HR brand on human resource productivity.construct validity was used to determine the validity of the questionnaire and Cronbach's alpha method was used to determine validity and reliability. To analyze data, PLS software has been used. Findings show the direct and positive impact of the HR brand on human resource productivity. PLS software has been used. Findings show the direct and positive impact of the HR brand on human resource productivity.construct validity was used to determine the validity of the questionnaire and Cronbach's alpha method was used to determine validity and reliability. To analyze data, PLS software has been used. Findings show the direct and positive impact of the HR brand on human resource productivity.
خلاصه ماشینی:
سازمان ها، روش هاي بسياري را به منظور جذب ، استخدام و حفظ کارکنان استفاده ميکنند، اما اکنون زمان استفاده از برند مديريت منابع انساني براي جذب و حفظ استعدادهايي است که سازمان تمايل دارد، تا بتوانند از اين طريق مزيت رقابتي پايداري براي خود ايجاد کند.
Miles& Mangold برندسازي منابع انساني در سازمان داراي تأثير قابل توجهي است ، با توجه به بحران هاي فعلي اقتصاد جهاني و انقباض تقاضا، و تمرکز منتقدان بر مراقبت و حفظ محيط زيست به عنوان يک معيار مهم در حفظ و توسعه خدمات و کالا در آينده ، هر برند منابع انساني خود يک سرمايه گذاري است که بايد با توجه به بازگشت سرمايه اش با ديگر اشکال سرمايه گذاري مقايسه شود.
نقش مهمي که منابع انساني بايد در رابطه با برندسازي داخلي اتخاذ کند، اين است که در طول فرايند استخدام و انتخاب به جاي تمرکز صرف بر مهارت هاي عملياتي و فني، بر جست وجوي تناسب ارزشي بين کارکنان و سازمان و برند متمرکز شوند.
پايان نامه اي با عنوان "بررسي تاثير شخصيت برند سازمان بر بهره وري کارکنان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي"، توسط مختاري (١٣٩٤) انجام شده است .
فرضيه هاي پژوهش عبارت است : فرضيه اصلي: برند منابع انساني بر بهره وري نيروي انساني تأثير مثبت و معناداري دارد.
بنابراين ` ميتوان نتيجه گرفت که برند منابع انساني بر بهره وري نيروي انساني تأثير دارد که يافته هاي پژوهش حاضر نيز اين موضوع را تأييد ميکند.
Impact of employer branding on organization’s performance, Journal of Transnational Management , Volume 22, 2017 - Issue 3, Pages 153-170.