چکیده:
هدف: این مقاله همزیستی شیوههای مدیریت دانش رسمی,
غیررسمی و شخصی را بررسی میکند. ء به این دلیل که
مدیریت دانش بهعنوان پشتیبان از کارهای روزمره کار کنان در
طراحی/ روششناسی/ رویکرد: مطالعه کیفی که شامل ۱۲
مصاحبه عمیق و ۳۰ ساعت مشاهده در یک شرکت کوچک با
رشد سریع و رویکرد دانشافزایی است» انجام شد.
یافتهها: روشهای مدیریت دانش رسمی» غیررسمی و
شخصی همگی در حمایت از کارهای روزمره در سازمان با
یکدیگر مرتبط هستند. این موضوع نشاندهنده تغییر از درک
مدیریت داش بهعنوان یک رویکرد سازمانی به اکولوژی کد
توسط عوامل و مسائل متعددی شکل گرفته و بر شکافهای
رسمی/ غیررسمی و همچنین سازمانی/ شخصی گسترش
یافته است» تغییر پیدا کرده است. روابط متقابل بین شیوههای
مدیریت دانش رسمی» غیررسمی و شخصی اشکال مختلفی
داشت. در بین هر یک از انواع مدیریت دانش روشهایی وجود
داشت که به شیوهای منحصر به فرد مشارکت میکردند.
بدون آنکه در انواع دیگر عملکرد موازی داشته باشیم. برخی از
روشهای مدیریت دانش دارای همپوشانی عملکردی قوی و
در حال رقابت بودند. علاوه بر این برخی از شیوههای مدیریت
دانش رسمی» غیررسمی و شخصی روابط مکمل ایجاد کردند.
محدودیتها/ مفاهیم تحقیق: یافتهها براساس کار میدانی در
یک سازمان است,
مفاهیم کاربردی: سازمانها از ارتباطات مکمل مدیریت دانش
میکنندء مدیریت موثر اکولوژی مدیریت دانش به یک تلاش
جمعی و توزیعشده نیاز دارد.
اصالت/ ارزش: این مقاله یکی از معدود گزارشهای تجربی
است که همزیستی شیوههای مدیریت دانش رسمی» غیررسمی
پیشنهاد میدهد که آن روابط متقابل آنها میتواند مورد بررسی
قرار گیرد.
خلاصه ماشینی:
اصالت/ ارزش: این مقاله یکی از معدود گزارشهای تجربی است که همزیستی شیوههای مدیریت دانش رسمی، غیررسمی و شخصی را پیچیده میکند و یک دیدگاه کاربردی – اکولوژی پیشنهاد میدهد که آن روابط متقابل آنها میتواند مورد بررسی قرار گیرد.
زیرا مدیریت دانش براساس تعریفی که از آن ارایه شده است یک رویکرد آگاهانه تلقی میشود که توسط مدیریت برای استفاده بهتر از Practice ecology of knowledge management—connecting the formal, informal and personal Aare Vark Anne Reino School of Economics and Business Administration, University of Tartu, Tartu, Estonia McEvily et al.
Cheong and Tsui Pauleen Wright Gulati and Puranam Biancani et al.
Lazarova and Taylor Durst and Wilhelm Zieba et al.
Kansakoski Pilerot and Limberg Orlikowski Rivera and Cox Leith Vaast Emirbayer {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} جدول 1.
در مطالعه مدیریت دانش، این احتمال وجود دارد که شیوههای رسمی و غیررسمی و شخصی مدیریت دانش در یک سایت وجود داشته باشند که حداقل میتوانند به طور نسبی جایگزین یکدیگر در پشتیبانی از عملکرد کاری شوند و همزیستی آنها در یک سازمان ممکن است شامل همافزاییها و تعارضاتی باشد دوم، استعاره اکولوژیکی ایدهای برای خود تنظیمی ارائه میدهد: [...
رسمیت بخشیدن به فرایندهای اساسی کار، از جمله مدیریت دانش، در هر دو مسیر Storey and Barnett Weber Alvesson and Karreman Wilson Gherardi and Miele فعالیت آغاز شده بود، اما به این دلیل که سازمان در حال تغییرات زیادی بود، اینها تحت تأثیر شیوههای کاری و تجربه یادگیری کارکنان قرار میگرفت و اغلب تغییر شکل میداد.