خلاصه ماشینی:
"البته لازم به یادآوری است که طراحی راهبردهای داخلی نیاز به مشارکت کامل بخشهای خصوصی دارد،چراکه تنها بخش خصوصی است که دانش وسیعی از ساخت یک الگوی ارزش زنجیرهای در سطح جهانی به همراه جزییات لازمه برای یک تحلیل صحیح و منطقی را در دست دارد.
چهار عملکرد برای ارتقای وضع شرکتها صادرکنندگان میتوانند با تحلیل و بررسی ارزش زنجیرهای از طریق ارزیابی شکافها و نقصهای اجرایی،چگونگی افزودن ارزشها به هرحلقه زنجیره،توجه به نیازهای لازم برای حمایت از تجار و ارتقای سطح فعالیتهای آنان، درآمدهای بیشتری کسب کنند.
نکاتی برای نظریهپردازان و ارایهدهندگان راهبردها آنچه که در تحلیل و بررسیهای به عمل آمده از ارزش زنجیرهای در طول گردهمایی اجرایی سال گذشته ابداع و نوآوری محسوب میشود، ارایه نکات و راههایی بار ارایهدهندگان راهبردها در کل سطح داخلی(و نه محدود به شرکتها)میباشد.
چنین تحلیلی به ارایه دهندگان راهبرد کمک میکند تا معین سازند چه نوع خدمات حمایتی و در کجا باید توسط موسسات مربوط به بخشهای خصوصی و دولتی،کارایی بیشتری را تضمین و همچنین،خریداران خارجی و سرمایهگذاران را بیشتر جلب میکند و از این راه کل میزان صادرات بخش مزبور افزایش مییابد.
ابزاری برای توسعه شیوه ارزش زنجیرهای به ارایهدهندگان راهبردها امکان میدهد تا بهتر دریابند که چگونه بخشهای مختلف میتوانند با به کارگیری صادرات بهعنوان ابزاری برای توسعه،به بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی داخلی کمک کنند.
این امر میتواند در روند طراحی راهرد داخلی کمک کند تا گروهعلی ارایهدهندگان راهبردها در تعیین شرایط بخشهای داخلی که باید مورد بازبینی قرار گیرند و همچنین،بخشهای مربوط به صادرات داخلی،اولویتبندی کنند."