چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر خدمات پس از بستری بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد است.
پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی بود. جامعه آماری مراجعه کنندگان به بیمارستان های شهر مشهد
جهت دریافت خدمات پزشکی بودند و روش نمونه گیری در پژوهش حاضر به نمونه گیری تصادفی و با
توجه به فرمول کوکران ١٧٠ نفر برآورد شد. به منظور سنجش وفاداری گردشگران از پرسشنامه استاندارد
ارزیابی میزان وفاداری مشتری استفاده گردید. روایی تحقیق با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ
84,0 بدست امد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش رگرسیون گام به گام واز نرم افزار spss 24 بهره
گرفته شد. یافته ها نشان داد وفاداری گردشگران به ارائه کننده خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی
شهر مشهد با ضریب (445,0)کیفیت کلی خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب
(612,0)هزینه های خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب (655,0)زمان دریافت
خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب(541,0)دشواری ارزیابی عملکرد خدمات
بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب (366,0)دانش ویژه ارائه دهنده خدمات درباره
گردشگران بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب (465,0)هزینه جستجوی اطلاعات بر
وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب(701,0)پایداری تامین کننده خدمات بر وفاداری
گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب(648,0)تخمین مسافت جغرافیایی تامین کننده خدمات بر
وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب(678,0)و عملکرد کیفیت خدمات بر وفاداری
گردشگران پزشکی شهر مشهد با ضریب(577,0)تاثیر معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
ir چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر خدمات پس از بستری بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد است.
خدمات پس از بستری، گردشگری پزشکی، وفاداری مشتریان، شهر مشهد مقدمه در طول سالهای اخیر با توجه به افزایش امید به زندگی در سطح جهانی و پیر شدن جمعیت دنیا، گردشگری سلامت که شامل گردشگری پزشکی، گردشگری درمانی و گردشگری صحت است، اهمیت به سزایی در جهان یافته است.
فرضیه های تحقیق فرضیه اصلی: خدمات پس از بستری بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معناداری دارد.
ــ تخمین مسافت جغرافیایی تامین کننده خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معناداری دارد.
جدول 2- آزمون لوین برای بررسی همگنی متغیرهای تحقیق سطح معناداری, آزمون لوین, متغیر 111/0, 161/0, وفاداری گردشگران 121/0, 234/0, کیفیت کلی خدمات 200/0, 941/0, هزینه های خدمات 211/0, 638/0, زمان دریافت خدمات 321/0, 995/0, دشواری ارزیابی عملکرد خدمات 178/0, 556/0, دانش ویژه ارائه دهنده خدمات 433/0, 544/0, هزینه جستجوی اطلاعات 511/0, 655/0, پایداری تامین کننده خدمات 655/0, 834/0, تخمین مسافت جغرافیایی تامین کننده خدمات 411/0, 566/0, عملکرد کیفیت خدمات بررسی فرضیههای تحقیق فرضیه ها, ضریب, ضریب تعدیل شده, F, سطح معناداری, وضعیت فرضیه وفاداری گردشگران به ارائه کننده خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معنا داری دارد.
000, تایید زمان دریافت خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معناداری دارد.
000, تایید تخمین مسافت جغرافیایی تامین کننده خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معنا داری دارد.
000, تایید عملکرد کیفیت خدمات بر وفاداری گردشگران پزشکی شهر مشهد تاثیر معناداری دارد.