چکیده:
ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﺟﺬاﺑﯿﺖ ﭘﻮﯾﺎﻧﻤﺎﯾﯽ در ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﮔﺮاﻓﯿﮏ راﯾﺎﻧﻪای ﺑﺮای ﻫﻨﺮﺟﻮﯾﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻃﺮاﺣﯽ ﮔﺮاﻓﯿﮏ، در اﻏﻠﺐ زﻣﯿﻨﻪﻫﺎ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﮐﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺳﺎزﻧﺪﮔﺎن ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﮔﺮاﻓﯿﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ آﺷﻨﺎ ﺑﺎ ﻃﺮاﺣﯽ ﮔﺮاﻓﯿﮏ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﮐﺎرﺑﺮان و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻫﻨﺮی ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻃﺮاﺣﯽ ﮔﺮاﻓﯿﮏ در ﭘﯿﺸﺒﺮد روﻧﺪ اراﺋﻪ آﺛﺎرﺷﺎن، واﻗﻒ ﺑﺎﺷﻨﺪ. رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﻏﯿﺮ از ﺟﻨﺒﻪﻫﺎی ﺳﺮﮔﺮمﮐﻨﻨﺪه ﮐﻪ آن ﻧﯿﺰ ﻋﺎﻣﻞ ﺟﺬب ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد، ﺟﻨﺒﻪﻫﺎی دﯾﮕﺮی را ﻧﯿﺰ در ﻧﻈﺮ دارﻧﺪ. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎﯾﯽ ﻣﻨﺠﻤﻠﻪ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ﺗﺠﺎری ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻌﯽ در ﺟﺬب ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮ دارﻧﺪ و ﺗﯿﺰرﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ را ﺟﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪ. در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻼش ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﯽ ﺟﺎﯾﮕﺎه و اﻫﻤﯿﺖ ﭘﻮﯾﺎﻧﻤﺎﯾﯽ و ﮔﺮاﻓﯿﮏ در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻋﻠﻮم ﻣﺨﺘﻠﻒ، ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه و اﻫﻤﯿﺖ آن از دﯾﺪﮔﺎه و در ﻧﺰد ﻫﻨﺮﺟﻮﯾﺎن رﺷﺘﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﻮد. روش ﭘﮋوﻫﺶ: اﯾﻦ ﺟﺴﺘﺎر ﯾﮏ ﻣﺮور رواﯾﺘﯽ اﺳﺖ؛ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک آن از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺎﯾﺖﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ و ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﮔﺮدآوری ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﻘﺎﻻت ﻗﻠﻤﺮو در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﯽ) 1389-1395 (و) 2011-2017 (ﺑﺎ ﮐﻠﯿﺪ واژهﻫﺎی؛ ﺳﺮﻗﺖ ﻋﻠﻤﯽ، اﺧﻼق ﭘﮋوﻫﺸﯽ، ﺳﻮء رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﭘﻼژﯾﺎرﯾﺴﻢ در ﭘﺎﯾﮕﺎهﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ؛ ﻣﮕﯿﺮان، اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻧﻮرﻣﮕﺰ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺷﺪﻧﺪ. میتوان نتیجه گرفت که با رشد سریع تکنولوژی و نیاز به نیروی متخصص و ماهر در زمینه طراحی، اجرا
و اپراتوری رایانهای بیش از پیش به چشم میخورد و همین عامل باعث افزایش متقاضیان ورود به بخش
پویانمایی (انیمیشن) شده است که نتیجه آن رشد ١٠ درصدی تعداد فعالان این رشته تا سال ١٤٠٤
میباشد.
خلاصه ماشینی:
میتوان نتیجه گرفت که با رشد سریع تکنولوژی و نیاز به نیروی متخصص و ماهر در زمینه طراحی، اجرا و اپراتوری رایانهای بیش از پیش به چشم میخورد و همین عامل باعث افزایش متقاضیان ورود به بخش پویانمایی (انیمیشن) شده است که نتیجه آن رشد 10 درصدی تعداد فعالان این رشته تا سال 1404 میباشد.
پویانمایی، نرمافزارهای گرافیک، گرافیک رایانهای، هنرجویان کامپیوتر مقدمه مصورسازی اطلاعات یكی از روشهای نوین نمایش و ارائه دیداری اطلاعات است كه با هدف درك و شناخت بهتر دادهها و برای استفاده كارآمد در حوزههای گوناگون علمی به كار میرود.
در این پژوهش با استفاده از مطالعات کتابخانهای و اسنادی به Chauvet Lascaux Bhimbetka Canas Burkhard جمعآوری اطلاعات پرداخته شده و به صورت توصیفی – تبینی به مطالعه و بررسی میزان جذابیت پویانمایی در نرم افزارهای گرافیک رایانهای برای هنرجویان کامپیوتر پرداخته شده است.
Mayer"/>، 2013) به اهمیت طراحی گرافیک کتابهای درسی Graphic Lee, et al Glenberg & Langston Glenberg & Kruley Cousin Heram Stokes Vekiri information processing theory 0.
از زمره هدفهایی که در مطالعه کاربردهای مصورسازی داده و اطلاعات وجود دارد آن است که باش Dooley & et al Kepes Visualization Illustrations ساختار هر یک میتوان از ظرفیت متناسب آنها در طراحی رابط کاربر بهره گرفت و برای هدایت نگارههای تصویری در رابط کاربر گرافیکی از آن استفاده کرد.
همچنین مونزنر 17 (2002) توضیح میدهد که مصورسازی اطلاعات بر Human–computer interaction Card Mackinlay Scientific Visualization Information Visualization Putz Buckley Demaine Walter 0.