چکیده:
سازمانها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی و پیچیده امروزی به موفقیت نایل شوند باید با تکیه بر ابزراهایی مختلف خود را مجهز به قابلیتها و توانمندیهایی سازند تا تمایز را برای آنان نسبت به رقبا ایجاد نماید. توجه به عملکرد بازاریابی کارآفرینانه و مفاهیمی که تاثیر مستقیم و مهمی بر آنها دارد میتواند این قابلیت را برای سازمانها ایجاد نماید. عملکرد بازاریابی کارآفرینانه از جمله مفاهیم مهم مدیریتی شناخته میشود که به عنوان اهرمی برای موفقیت شرکتها شناخته شده است. در این بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی که نگاهی بر جنبههای نرم و جنبههای سخت منابع انسانی دارد میتواند اهداف سازمان چه از منظر اهداف استراتژیک و چه از منظر اهداف منابع انسانی را تحت تاثیر قرار داده و با نگاهی متفاوت عملکرد بازاریابی کارآفرینانه را تحت تاثیر قرار دهد. از اینرو در تحقیق حاضر با رویکرد مدل خودسازماندهی که تاکید بر مفاهیم پیچیده در محیط متلاطم دارد سعی شده است تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد بازاریابی کارآفرینانه مورد بررسی قرار بگیرد. در راستای دستیابی به این هدف حاضر سعی شده است در تحقیق حاضر با استفاده از مرور مطالعات نظری و مطالعه توصیفی تحلیلی، نگاهی مختصر و جامع بر مفاهیم متغیرهای تحقیقو عوامل مختلف موثر بر آنها شده باشد.
In order to be successful in today's competitive and complex environment, organizations must rely on various tools to equip themselves with capabilities and capabilities to differentiate them from competitors. Paying attention to entrepreneurial marketing performance and concepts that have a direct and important impact on them can create this capability for organizations. Entrepreneurial marketing performance is one of the most important management concepts that is recognized as a lever for the success of companies. Meanwhile, strategic human resource management that looks at the soft and hard aspects of human resources can affect the goals of the organization both in terms of strategic goals and human resources and with a different perspective on marketing performance. Affect entrepreneurship. Therefore, in the present study, with the approach of self-organizing model that emphasizes complex concepts in a turbulent environment, an attempt has been made to examine the impact of strategic human resource management on the performance of entrepreneurial marketing. In order to achieve this goal, in the present study, using a review of theoretical studies and descriptive-analytical study, a brief and comprehensive look at the concepts of research variables and various factors affecting them has been tried.
خلاصه ماشینی:
تأثير مديريت استراتژيک منابع انساني بر عملکرد بازاريابي کارآفرينانه با رويکرد مدل خودسازماندهي 1* عليرضا ترحمي 2 جمشيد عدالتيان شهرياري حميد کاکائي ٣ تاريخ دريافت : ١٤٠٠/١٠/٠٨ تاريخ چاپ : ١٤٠٠/١١/٠٨ چکيده سازمان ها براي اينکه بتوانند در محيط رقابتي و پيچيده امروزي به موفقيت نائل شوند بايد با تکيه بر ابزراهايي مختلف خود را مجهز به قابليت ها و توانمنديهايي سازند تا تمايز را براي آنان نسبت به رقبا ايجاد نمايد.
از اينرو در تحقيق حاضر با رويکرد مدل خودسازماندهي که تاکيد بر مفاهيم پيچيده در محيط متلاطم دارد سعي شده است تاثير مديريت استراتژيک منابع انساني بر عملکرد بازاريابي کارآفرينانه مورد بررسي قرار بگيرد.
با توجه به مطالب مطرح شده و با توجه به اهميت موضوع ، در تحقيق حاضر به بررسي اين موضوع پرداخته شده است که مديريت استراتژيک منابع انساني بر عملکرد بازاريابي کارآفرينانه با رويکرد مدل خودسازماندهي چه تاثيري ميتواند 1 Kanu 2 Jiang & Messersmith 3 Knezović et al داشته باشد.
1 Krugman (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل (١): تاثير مديريت استراتژيک منابع انساني بر عملکرد بازاريابي کارآفرينانه با رويکرد مدل خودسازماندهي - مفهوم خود سازماندهي خودسازماندهي فرآيندي است که در طي آن سازمان يافتگي دروني يک سيستم به سمت پيچيدگي افزون تر تکامل مييابد بدون اينکه توسط عوامل بيروني، هدايتي يا اعمال مديريتي بر روي آن صورت گرفته باشد.
Therefore, in the present study, with the approach of self-organizing model that emphasizes complex concepts in a turbulent environment, an attempt has been made to examine the impact of strategic human resource management on the performance of entrepreneurial marketing.
Keywords Strategic human resource management, entrepreneurial marketing performance, self- organization.