خلاصه ماشینی:
"مدیریت جریانها «مسعود حجاریان» مدیران ارشد سازمانها برای بهبود و دگرگونی سازمان خود از روشهایمتفاوتی استفاده میکنند،صدور بخشنامهها،کمیتههای پیگیری،روشهایانگیزشی،مکاتبات مستمر و....
(به تصویر صفحه مراجعه شود)در نقطه A وقتی جریان در حال شکلگیری است نوعی ابهام و آیندهایتاریک در محیط سازمان پراکنده است اما در نقطه B ،تحرک و هیجانجایگزین ابهام میشود.
درگذشته که محیط رقابتی رقیقتری وجود داشت وظیف مدیران ارشد و رهبرانبه هدایت جریانها محدود میشد و همه میکوشیدند تا روند و فشار رو بهبالای جریان را حفظ کنند اما امروزه تکلیف جدیدی برای رهبران بوجودآمده است.
"رشد سریع"مرحلهای از زندگی یک جریان استکه بالاترین بهره را نصیب سازمان میکند لذا تداوم حضور در آن،راهبرداصولی و مطلوبیت اصلی سازمانها است.
به جریانهای زیر بنگرید: (الف)جریانسازی پیدرپی(ب)جریانسازی مستمر (به تصویر صفحه مراجعه شود)سازمان(الف)زمانی جریان دوم خود را ساخته،که جریان اول از بین رفتهاست اما سازمان(ب)جریان دوم را در زمان رشد جریان اول پایهریزی کردهاست بطوریکه،شروع رشد جریان دوم،بر اوج جریان اول منطبق گشته است."