خلاصه ماشینی:
"آدلر برمبنای احساس کهتری و میل به برتری،در تمایز رفتار بهنجار و نابهنجار به دو نکته اشارهمیکند:افراد نابهنجار به درجات شدیدتری درمعرض احساس کهتری قرار دارند و این احساساتداوری فرد را درباره خود و دیگران تحت تأثیر قرارمیدهد؛افراد نابهنجار از راهبردهای نادرست وناکارآمدهای برای کاهش احساس کهتری خوداستفاده میکنند.
احساس تعاون پدیدهای است که نه تنها درسطح کارکنان،بلکه در سطح مدیران ارشد نیزبایستی مورد توجه قرار گیرد.
هرچهافراد آگاهی و مهارتهای بیشتری در خصوصچگونگی ارتباط برقرار کردن داشته باشند،تمایلبیشتری برای برقراری ارتباط و همکاری سازمانیخواهند داشت و این امر به تقویت احساس تعاوندر آنان منجر میشود.
از اینروی یکی از مهمترینراهبردهای تقویت احساس تعاون و همکاریدر سازمان آموزش عملی مهارتهای ارتباطیدر سطح مدیران و کارکنان است.
از طرفی دیگر،ازآنجایی که توانایی برقراری ارتباطات کارآمد یکیاز عوامل عمده پرورش احساس تعاون و نگرشسیستمی است،آموزش عملی مهارتهای ارتباطی درسطح سازمانها بایستی مورد توجه قرار گیرد."