چکیده:
در عصر جدید که دوران ادغام و جهانیشدن شرکتهاست، ارزش نام و نشانهای تجاری یک عامل کلیدی و تعین کننده در ارزش شرکت و ارزش بازار سهام هست. اگر نام و نشان تجاری دارای ارزش ویژه بالایی باشد شرکت میتواند در سایهی وجود آن هزینه بازاریابی را کاهش دهد زیرا مشتریان نسبت به آن وفادار هستند همچنین بر دامنه محصولات خود بیفزاید زیرا خریداران نسبت به آن اعتماد دارند و همین عامل میتواند در برابر قیمت محصولات رقیب از محصولات شرکت دفاع نماید. هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ابعاد تعهد مشتری به برند باارزش درک شده و کیفیت درک شده در بین خریداران تلفن همراه برند سامسونگ در شهر تهران میباشد؛ که ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه استفادهکنندگان تلفن همراه برند سامسونگ در شهر تهران میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 384 نفر به روش نمونهگیری احتمالی در دسترس در بین جامعه آماری توزیع و جمعآوری گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین تعهد مشتری به برند و ارزش درک شده رابطه معناداری وجود دارد و همچنین رابطه ابعاد تعهد مشتری به برند باکیفیت درک شده رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه ابعاد تعهد مشتری به برند باارزش درک شده و کیفیت ادراکشده در بین خریداران تلفن همراه (مورد مطالعه : برند سامسونگ در شهر تهران ) شادان وهاب زاده ١، زهرا علیپور درویش ٢، مجتبی خشنود قشلاقی 3 تاریخ دریافت : ١٤٠٠/٠٦/٢٤ تاریخ پذیرش ١٤٠٠/٠٧/٠٩ چکیده در عصر جدید که دوران ادغام و جهانیشدن شرکت هاست ، ارزش نام و نشان های تجاری یک عامل کلیدی و تعین کننده در ارزش شرکت و ارزش بازار سهام هست .
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ابعاد تعهد مشتری به برند باارزش درک شده و کیفیت درک شده در بین خریداران تلفن همراه برند سامسونگ در شهر تهران میباشد؛ که ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی- همبستگی می باشد.
(دهدشتی و همکاران ، ١٣٨٩) بنابراین مساله اصلی تحقیق این است که ابعاد برند چه ارتباطی با خشنودی ، ارزش درک شده و کیفیت درک شده در بین خریداران تلفن همراه برند سامسونگ در شهر تهران دارد؟ ٢- مبانی نظری ٢-١- برند برند، اضافه کردن قدرت یک نام تجاری به محصولات و خدمات است .
٣. بین تعهد برند و ارزش درک شده استفاده کنندگان تلفن همراه برند سامسونگ رابطه معناداری وجود دارد.
٤. بین تعهد برند و کیفیت درک شده استفاده کنندگان تلفن همراه برند سامسونگ رابطه معناداری وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) د) نتایج آزمون T تک نمونه ای جهت بررسی وضعیت متغیر مستقل تعهد مصرف کننده - برند و متغیر وابسته وفاداری و تمایل مصرف کننده در مشتریان تلفن همراه برند سامسونگ از آزمون آماری t تک نمونه ای استفاده شده است .