خلاصه ماشینی:
"مرگ فروشنده هم تصویری از چنین تفکری را پیش روی مخاطب خود قرار میدهد،انسان در این نمایش ابزاری است در جامعهء سرمایهسالار.
نادر برهانی مرند به خوبی کلیدی موجود در شاهکار میلر را دریافته و آنها را به کمک اعضای گروهش تصویر کرده است.
در این میزانسن تک افتادگی و تنهایی لومان بیش از پیش خود را به نمایش میگذارد.
دیگر نکتهای که در چینش میزانسنها توجه مخاطب را به خود جلب میکند،نوع خاصی از رفتار است که در مورد شیوهء حضور تصویری خانوادهء لومان بر صحنه به نظر میرسد.
اینجا برهانی مرند نشان میدهد که تمام بدبختیهای خانواده در حادثهء دیدار ویلی و بیف در بوستون نهفته است.
نور قرمز انتهای سمت راست صحنه هم که اکثر شخصیتهای خیالی ویلی از دوران گذشته قدم در زمان حال میگذارند،نیز تداعیگر گذشتهای است که ویلی، بزرگترین خطای زندگی خود را در آن مرتکب شده و آن هم به زمانی مربوط میشود که بیف،پدرش را در هتل ملاقات کرده است."