چکیده:
هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر خردمندی خود گزارشی بر شادی با نقش میانجی هوش هیجانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها توصیفی- همبستگی است. برای این منظور، پرسشنامههای استاندارد برای جمعآوری دادههای مربوط به هر یک از متغیرهای خردمندی آردلت (2003)، شادی آکسفورد (1989) و هوش هیجانی مایر و سالوی (1995) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر به تعداد 460 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران، نمونه آماری تحقیق 210 نفر تعیین گردید. نمونهگیری نیز به صورت تصادفی ساده انجام شد. با استفاده از معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS3، صحت فرضیههای تحقیق مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج آزمون فرضیهها نشان داد که خردمندی خود گزارشی بر شادی کارکنان اثر دارد. خردمندی خود گزارشی بر هوش هیجانی کارکنان اثر دارد. هوش هیجانی بر شادی کارکنان اثر دارد. خردمندی خوگزارشی بر شادی کارکنان با نقش میانجی هوش هیجانی اثر دارد.
خلاصه ماشینی:
با استفاده از معادلات ساختاري و نرم افزار Smart PLS٣، صحت فرضيه هاي تحقيق مورد آزمايش قرار گرفت و نتايج آزمون فرضيه ها نشان داد که خردمندي خود گزارشي بر شادي کارکنان اثر دارد.
با توجه به اين که مقدار ضريب معناداري(آماره t) براي دو متغير پژوهش بيشتر از ١/٩٦ ميباشد بنابراين فرضيه دوم تحقيق با عنوان خردمندي خود گزارشي بر شادي کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد، تاييد ميگردد.
٦ تاييد فرضيه سوم : خردمندي خود گزارشي بر هوش هيجاني کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير تاثير مثبت و معني دار دارد.
با توجه به اين که مقدار ضريب معناداري (آماره t) براي دو متغير پژوهش بيشتر از ١/٩٦ ميباشد بنابراين فرضيه سوم تحقيق با عنوان خردمندي خود گزارشي بر هوش هيجاني کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد، تاييد ميگردد.
با توجه به اين که مقدار ضريب معناداري (آماره t) براي دو متغير پژوهش کمتر از ١/٩٦ ميباشد بنابراين فرضيه چهارم تحقيق با عنوان هوش هيجاني بر شادي کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد، تاييد ميگردد.
نتايج نشان داد که خردمندي خود گزارشي بر شادي کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد.
خردمندي خود گزارشي بر هوش هيجاني کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد.
همچنين نتايج نشان داد که هوش هيجاني بر شادي کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملاير اثر دارد.
(2013), Effects of Self-Reported Wisdom on Happiness:Not Much More Than Emotional Intelligence?