چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین حمایت عاطفی ادراک شده و احساس تنهایی در دانش آموزان دوره دوم متوسط شهر یزد
بوده است. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دوره
دوم متوسط شهر یزد به تعداد ٩٠٠ نفر بود. نمونه آماری تحقیق تعداد ٢٧٠ نفر میباشند که با توجه به جدول کرجسی و مورگان
و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدهاند. که از این تعداد ١٥٠ نفر پسر و١٢٠ نفر دختر تشکیل میدهد.
جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. برای سنجش پرسشنامه استاندارد حمایت عاطفی ادراک
شده از پرسشنامه (زیمن، ١٩٩٨) و برای سنجش احساس تنهایی از پرسشنامه استاندارد احساس تنهایی (راسل و همکاران،
١٩٨٠) استفاده شد. هم چنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره با استفاده از نرم -
افزار SPSS21 استفاده شده است. نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بین حمایت عاطفی ادراک شده و احساس تنهایی در دانش
آموزان دوره دوم متوسط شهر یزد رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسي رابطه بين حمايت عاطفي ادراک شده و احساس تنهايي در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر يزد ليلا باباي تبريزي١ و سيده سليمه سيدي٢ و ليلا سادات طاهري ٣ ١دانشجوي دکتراي تخصصي روانشناسي عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلام @gmail.
seyedy ٣مدرک کارشناسي از دانشگاه الزهرا تهران چکيده هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين حمايت عاطفي ادراک شده و احساس تنهايي در دانش آموزان دوره دوم متوسط شهر يزد بوده است .
نتايج فرضيه اصلي نشان داد که بين حمايت عاطفي ادراک شده و احساس تنهايي در دانش آموزان دوره دوم متوسط شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
کليدواژه ها: حمايت عاطفي ادراک شده ، احساس تنهايي، دوره دوم متوسط شهر يزد 11 مقدمه به طور کلي انگيزش پيشرفت تحصيلي، نيرويي دروني است که يادگيرنده را به ارزيابي همه جانبه عملکرد خود با توجه به عالي ترين معيارها، تلاش براي موفقيت در عملکرد و برخورداري از لذتي که با موفقيت در عملکرد همراه است سوق مي دهد و با اثر گذاشتن بر انواع مختلف فعاليت هاي تحصيلي به تمايل فرد براي رسيدن به هدف هاي تحصيلي اشاره دارد.
پيشينه تحقيق - محمدي (١٣٩٦) درپژوهشي به بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با عملکرد تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان متوسطه شهر نورآباد انجام شده است .
نتايج حاکي از آن است که ١- بين سبک هاي يادگيري با عملکرد تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه رابطه وجود دارد.
Assessing Academic Self-regulated learning among Filipino college students: the factor structure and item fit, The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 5, 61-76.