چکیده:
آموزش و پرورش و تربیت کادرساز یک کودک نوپا، گرچه در ابتدا سخت به نظر میرسد، اما با داشتن راهکارهای درست و آگاهی بیشتر والدین و مربیان، نه تنها میتواند ساده، بلکه پر از لحظات خوش و شادی باشد. در مقالة سوم از مجموعه مقالات رساله با عنوان، اصول و روشهای کادرسازی کودکان، میتوانید با دو اصل و چند راهکار، برای شروع تربیت یک کودک نوپا آشنا شوید
خلاصه ماشینی:
اصول و روشهاي کادرسازي کودکان (٣): اصل استعدادشناسي و اصل مسئوليت پذيري کودک رسول نکويي چکيده آموزش و پرورش و تربيت کادرساز يک کودک نوپا، گرچه در ابتدا سخت به نظر ميرسد، اما با داشتن راهکارهاي درست و آگاهي بيشتر والدين و مربيان ، نه تنها ميتواند ساده ، بلکه پر از لحظات خوش و شادي باشد.
بنابراين اطلاع از روان شناسي رشد کودک و بيان اصول و روش هاي تربيتي کودک، از مسائل مهم تربيتي به شمار ميرود و بر مربيان و راهنمايان تعليماتي است که کوشش کافي به کار برند به چگونگي قوانين رشد کودکان پي ببرد و از نيازها، کاستيها و استعدادهاي هر دوره از رشد، آگاه گردند تا بتوانند امر مهم آموزش و پرورش را از روي بينش و روشن بيني به انجام رسانند.
پس نيازي نيست کاري کنيد که فرزندتان با مسئوليت پذيري کارهايش را انجام بدهد، فقط کافي است به او ياد بدهيد اين قدرت را دارد که تأثير مثبتي روي دنيا بگذارد.
هدف شما اين نيست که کارها انجام شوند، هدف اين است کودکتان را طوري تربيت کنيد که از مسئوليت پذيري و کمک کردن لذت ببرد.
بايد بدانيد که اين کمک کردن خيلي سخت تر از آن است که خود کار را انجام بدهيد.
»، در عوض از او بپرسيد: «حالا بايد چي کار کني تا آماده شي بري مدرسه ؟» هدف اين است که کاري کنيد کودک روي مسئوليت هاي خود تمرکز کند، هر روز صبح اين کارها را تکرار کند تا بالاخره ياد بگيرد کارهايش را خودش انجام بدهد.