چکیده:
با تمرکز بر تعامل سیستمهای تولید هوشمند (SPS)، تجزیه و تحلیل مدیریت و سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS)، بازار خودروی ایران با فرآیندهای تجاری در اکثر سازمانها یک چالش بزرگ محسوب میشود. بسیاری از صاحبان مشاغل تصور میکنند که این موضوع هزینههای هنگفتی دارد یا فقط برای فرآیندهای بزرگ ارزش دارد. اما مهم نیست که اندازه کسب و کار شما چقدر است؛ این سیستم برای هر نوع تجارتی اهمیت دارد. چه فرآیندهای کاریتان را دوست داشته باشید و چه نه، باید بدانید که آنها هسته اصلی یک تجارت هستند، در هر بخش و تیم وجود دارند و امری حیاتی برای نتیجه عملیات هستند. فرآیندهای تجاری مانند طرح اولیهای هستند که مسیرها و جریان فعالیتهایی را که در داخل و بین کارکردهای مختلف کسب و کار انجام میشوند - مانند فرآیند پردازش یک کارمند یا روند تایید فاکتور - تعریف میکنند. مدیریت فرآیندهای کسبوکار (business process management) کمک میکند تا به آسانی مسیرهای مختلف را طی کنید و با صرف زمان و منابع کمتر و برنامهریزی، کارتان را به خوبی پیش ببرید. مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)، روشی برای طراحی، اجرا، نظارت و بهینهسازی فرآیندهای تجاری است. این یک روش (و نه یک محصول) است که میتواند تجارت شما را به یک ماشین روغنکاری شده تبدیل کند. یعنی همه کارها خیلی بهتر و سریعتر به انجام برسند. از این روش برای بهبود مستمر تجارت هم استفاده میشود.
در این روش وضعیت فعلی تجزیهوتحلیل میشود و زمینههای بهبود برای ایجاد یک سازمان کارآمد مشخص میشود. مدیریت فرآیند شامل نحوه ایجاد، ویرایش و تجزیه و تحلیل شرکت برای فرآیندهای قابل پیشبینی است. هر بخش در یک شرکت وظیفه دارد مقداری ماده اولیه یا داده را گرفته و آن را به چیز دیگری تبدیل کند. هر بخش ممکن است تعداد زیادی فرآیند اصلی داشته باشد.
خلاصه ماشینی:
شناسایی عوامل اصلی بهبود مدیریت فرآیند تجارت (BPM) با تمرکز بر تعامل سیستمهای تولید هوشمند (SPS)، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ (BDA) و سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS) (مطالعه موردی: بازار خودروی ایران) علی بیات1.
استاد مشاور دانشجو: دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت تهران، ایران چکیده با تمرکز بر تعامل سیستمهای تولید هوشمند (SPS)، تجزیه و تحلیل مدیریت و سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS)، بازار خودروی ایران با فرآیندهای تجاری در اکثر سازمانها یک چالش بزرگ محسوب میشود.
تولید هوشمند به دنبال ادغام روشهای پیشرفته تولید، فناوریهای عملیاتیOT و فناوریهای اطلاعات و ارتباطاتICT برای ایجاد سیستم های تولیدی با قابلیتهای بیشتر در کنترل هزینه و عملکرد است.
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق: در مورد شناسایی عوامل اصلی بهبود مدیریت فرآیند تجارت (BPM) تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است.
با این حال، در مورد عوامل اصلی بهبود مدیریت فرآیند تجارت (BPM) با تمرکز بر تعامل سیستمهای تولید هوشمند (SPS)، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ (BDA) و سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS)، مطالب کمی گفته شده است.
با توجه به اینکه در پژوهش حاضر به شناسایی عوامل اصلی بهبود مدیریت فرآیند تجارت (مدیریت فرآیند کسب و کار) با تمرکز بر تعامل سیستمهای تولید هوشمند (SPS)، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ (BDA) و سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS) (مطالعه موردی: بازار خودروی ایران) پرداخته شده است؛ این پژوهش از این حیث، دارای جنبه جدید بودن و نوآوری است.
اهداف تحقیق هدف اصلی: شناسایی محرکهای سیستم تولید هوشمند بر بهبود مدیریت فرآیند تجارت (BPM) اهداف فرعی: 1.