چکیده:
ظرفیت جامعه پذیری جناح های سیاسی شامل بررسی دو مفهوم اصلی جامعه پذیری سیاسی و جناح های سیاسی مستقر در ایران است. از این رو آنچه به عنوان رویکرد نظری به کار گرفته شده تلفیقی از رویکرد های جامعه پذیری سیاسی و احزاب است که به شکل چارچوب برگرفته شده از دیدگاه های دووس می باشد.روش شناسی پژوهش ناظر به تکنیک های اسنادی برای بررسی اسناد و شیوه فوکوس گروپ متخصصان برای مطالعات اکتشافی می باشد.فوکوس گروپ شامل بهره گیری از 8 کارشناس خبره که طریق مصاحبه ی گروهی با بررسی، شناسایی تخصصی، داده های مورد نیاز از طریق روش کیفی پرداختند و ماحصل نتایج با توجه به پرسش اصلی که طیف بندی جناح های سیاسی و گونه شناسی آنها و همچنین میزان اثر بخشی در جامعه پذیری سیاسی بود نشان داد که اصحاب رسانه در سه جناح اصولگرا و اعتدال و اصلاح طلب در یک برآیند شیوه ها و ابزار های یکسانی در انتقال جامعه پذیری سیاسی مورد وفاق خویش دارند اما محتوای این جامعه پذیری با توجه به رسالت های جناحی و راهبرد های سیاسی و رخداد های متصل به آن مدام در تغییر و تحول است.
The socialization capacity of political factions includes examining the two main concepts of political socialization and political factions based in Iran. Hence, what is used as a theoretical approach is a combination of approaches to political socialization and parties, which is in the form of a framework taken from the views of Doos. Research methodology refers to documentary techniques for examining documents and focus group methods. Specialists for exploratory studies. The focus group includes the use of 8 experts who, through group interviews, reviewed, specialized identification, required data through a qualitative method, and the results according to the main question, which is the spectrum of political factions. And their typology as well as the degree of effectiveness in political socialization showed that the media in the three factions of fundamentalists and moderates and reformers in a result of the same methods and tools in conveying political socialization agree but the content of this society Acceptability is constantly changing according to factional missions and political strategies and related events.
خلاصه ماشینی:
فوکوس گروپ شامل بهره گيري از ٨ کارشناس خبره که طريق مصاحبه گروهي با بررسي ، شناسايي تخصصي ، داده هاي موردنياز از طريق روش کيفي پرداختند و ماحصل نتايج با توجه به پرسش اصلي که طيف بندي جناح هاي سياسي و گونه شناسي آن ها و همچنين ميزان اثربخشي در جامعه پذيري سياسي بود نشان داد که اصحاب رسانه در سه جناح اصولگرا و اعتدال و اصلاح طلب در يک برآيند شيوه ها و ابزارهاي يکساني در انتقال جامعه پذيري سياسي مورد وفاق خويش دارند اما محتواي اين جامعه پذيري با ١.
اهداف پژوهش هدف اصلي / راهبردي پژوهش گونه شناسي جناح ها سياسي ايران و نظام شخصيتي کارگزاران رسانه شأن با توصيف ، تبيين و تحليل عاملي ظرفيت هاي رسانه و وضعيت راهبري راهبردي آن ها در فرآيند جامعه پذيري سياسي شهروندان ايراني باهدف شناخت پيامدهاي آن در وضعيت کنوني و چشم انداز آينده آن .
پرسش اصلي پژوهش توانش نظام شخصيتي کارگزاران گونه هاي نظام رسانه اي و ظرفيت هاي رسانه جناح هاي سياسي براي راهبري راهبردي فرآيند جامعه پذيري سياسي شهروندان کشور، بر اساس گرايش هاي سياسي شان چگونه و چه ميزان هست و چه پيامدهاي دارد؟ و در کدام مدل علي – مفهومي توصيف ، تبيين و تحليل مي شود؟ اهميت و ضرورت پژوهش اهميت پژوهش حاضر بسيار مهم و کليدي است .
٥. کشف ظرفيت هاي رسانه جناح هاي سياسي کشور در فرآيند جامعه پذيري سياسي شهروندان بسيار مهم است و براي برنامه ريزي در اين مورد از ارزش زيادي برخوردار مي باشد.