چکیده:
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی بر اشتیاق شغلی با نقش واسطه ای فناوری اطلاعات بوده و چارچوب نظری تحقیق حاضر متغیر مستقل در این تحقیق ارتباطات سازمانی و متغیر وابسته اشتیاق شغلی و متغیر میانجی فناوری اطلاعات انتخاب شده ، جامعه آماری شامل کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی میباشد نمونه آماری جهت سنجش گویه های تحقیق بر اساس روش شناسی مدل یابی معادلات ساختاری ، برابر با ٢٩٧ نفر مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت پایایی پرسشنامه های تحقیق بالاتر از ٠/٧ و مورد قبول واقع شد. به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از پرسشنامه استاندارد ارتباطات سازمانی بر اساس مدل هادیگل شامل ٣ مولفه و ١٤ گویه و اشتیاق شغلی بر اساس مدل سالواناوا و شوفلی شامل ٣ مولفه و ١٧ گویه و فناوری اطلاعات بر اساس مدل قاسمس و علوی متین شامل ٤ مولفه و ٢٢ گویه استفاده شد.فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزارهای SMART PLS٣ و SPSS و با روش مدلسازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت . نتایج تحقیق نشان داد ارتباطات سازمانی بر اشتیاق شغلی کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجانشرقی و فناوری اطلاعاتتاثیر مثبت دارد. همچنین ارتباطات سازمانی تاثیر مثبتی بر روی ابعاد اشتیاق شغلی دارد و نهایتا نتیجه گرفت شده که فناوری اطلاعات تاثیر مثبت ارتباطات سازمانی بر اشتیاق شغلی کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی را افزایش میدهد.
خلاصه ماشینی:
نقش ارتباطات سازماني بر اشتياق شغلي با نقش واسطه اي فناوري اطلاعات (مطالعه موردي سازمان هلال احمر آذربايجان شرقي ) رسول وظيفه ١، جابر زارع ٢ ١ گروه مديريت بازرگاني ، واحد پارس آبادمغان ، دانشگاه آزاد اسلامي ، پارس آباد مغان ، ايران ٢ گروه مديريت اجرايي، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامي ، اهر، ايران نويسنده مسئول : جابر زارع چکيده هدف اصلي تحقيق حاضر بررسي تاثير ارتباطات سازماني بر اشتياق شغلي با نقش واسطه اي فناوري اطلاعات بوده و چارچوب نظري تحقيق حاضر متغير مستقل در اين تحقيق ارتباطات سازماني و متغير وابسته اشتياق شغلي و متغير ميانجي فناوري اطلاعات انتخاب شده ، جامعه آماري شامل کارکنان سازمان هلال احمر آذربايجان شرقي ميباشد نمونه آماري جهت سنجش گويه هاي تحقيق بر اساس روش شناسي مدل يابي معادلات ساختاري ، برابر با ٢٩٧ نفر مورد تجزيه و تحليل آماري قرار گرفت پايايي پرسشنامه هاي تحقيق بالاتر از ٠/٧ و مورد قبول واقع شد.
با توجه به شکل ٤-١ و ٤-٢ ، ميتوان گفت ضريب استاندارد شده (ضريب مسير) بين دو متغير (فناوري اطلاعات بر اشتياق شغلي کارکنان سازمان هلال احمر آذربايجان شرقي)، ٠/٣٢٤ =β ميباشد و ضريب معناداري(آماره تي) بين اين دو متغير نيز ٤٤٣٥=t بوده (بيشتر از قدرمطلق ١.
٥-١- نتايج مبتني بر آزمون فرضيه اصلي اول تحقيق فناوري اطلاعات بر اشتياق شغلي کارکنان سازمان هلال احمر آذربايجان شرقي تاثير دارد اين فرضيه به وسيله ١٤ سؤال پرسشنامه که مربوط به ارتباطات سازماني و ١٧ پرسش مربوط به سنجش اشتياق شغلي ميباشد، اندازه گيري شده است .