چکیده:
هنر اساس تربیت است و سلامت روانی متربیان را تضمین میکند وعقل و احساس متربیان را متحد» تخیل را تحریک و محیط
آموزشی را دگرگون میکند. تربیت هنری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است از جمله اینکه ناظر
به آماده سازی فردی و جمعی متربیان در مسیر تحقق شان زیبایی شناختی و هنری حیات طیبه است.
پرداختن به آن از سنین کودکی باید جایگاه ویژهای در آموزش و پرورش داشته باشد.
آموزان به مثابه شهروندان آینده جامعه و ارایه راهکارهای متضمن سلامت روانی آنها است. برای نیل به هدف پژوهش از روش
و خلاقیت» رشد اخلاقیء پرورش عواطف و احساساتء شکلگیری تغییرات عمیق و پایدار در سلوک فردی» رشد مهارتی» نظم و
دقت مربیار, تاثیری شگرف دارد.
خلاصه ماشینی:
مديريت و تبيين جايگاه زيبايي شناختي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و نقش آن در سلامت رواني دانش آموزان فاطمه مرادي ١، جهانبخش رحماني ٢، محمد رضا شمشيري ٣ ١- دکتراي فلسفه تعليم وتربيت ،دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان واحد خوراسگان ٢- دکتراي فلسفه تعليم وتربيت ،دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان واحد خوراسگان ٣- دکتراي فلسفه تعليم وتربيت ،دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان واحد خوراسگان چکيده هنر اساس تربيت است و سلامت رواني متربيان را تضمين ميکند وعقل و احساس متربيان را متحد ، تخيل را تحريک و محيط آموزشي را دگرگون مي کند.
تدريس هنر مستلزم شناخت ويژگي هاي رشد کودکان و نوجوانان از لحاظ مشخصات رواني و عاطفي و عقلاني است بنابراين پرداختن به آن از سنين کودکي بايد جايگاه ويژه اي در آموزش و پرورش داشته باشد.
هدف پژوهش حاضر، تبيين جايگاه هنر و زيبايي شناختي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش وتاثير آن بر سلامت رواني دانش آموزان به مثابه شهروندان آينده جامعه و ارايه راهکارهاي متضمن سلامت رواني آنها است .
يافته هاي پژوهش بيانگر آن است آموزش هنر و تربيت هنري در سلامت رواني و بروز نوآوري و خلاقيت ، رشد اخلاقي، پرورش عواطف و احساسات ، شکل گيري تغييرات عميق و پايدار در سلوک فردي، رشد مهارتي، نظم و دقت مربيان تأثيري شگرف دارد.