چکیده:
در این مقاله, به علل ضعف املای دانشآموزان متوسطة اول مدرسة شهید محلانی روستای بن زرد
سفلی(شهرستان دنا) پرداختهشدهاست. جامعة آماری پژوهش, دانشآموزان متوسطة اول مدرسه, اولیا ی آنهاء معلم
فارسی و مدیر مدرسه بودهند که جمما ۴۸ و با نمون ةآماری برایر هستند. روش نحقیق» کنایخانهای و پیمایشی وابزار
جممعآوری دادههاء ارزشیابی اولیه و پرسشنامه بودهاست. از آنجایی که معلم و مدیر باید به ازای هر پایه. یک
پرسشنامه تکمیل میکردنده جممعا تعداد ۵۲ پرسشنامه نوزیع و نکمیل گردید. برای نجز یه ونحلی لآماری دادهها از
نرم افزار SPSS 19 استفاده شد. پایایی و روایی پرسشنامهها, آلفای ۸۵/. درصد و دارای روایی درونئی مطلوب است.
ننایج تحقیق نشانداد که د رارزشیابی اولیهء نمرة املای دانشآموزان سه پایهء نسبت به نمرة املای بهمن ۱۳۹۹ و
نمرة پایانی سال ۱۳۹۸ آفت شدیدی دارد و دلای لآن؛ عدم روخوانی دروس» نبود روحیة پرسشگری, مجازی شدن
آزمون املا با توجه به شرایط کووید ۱٩ و طولانی بودن متن املا تشخیصدادهشد. در مرحلة دوم بررسیهای میدانی
نیز هد عاطفی با میزان تاثیرگذاری بالات راز میانگین مفروض, تنها فرضیهای است که تاییدشدهاست.
خلاصه ماشینی:
در ارتباط با بعد عاطفي که حمايت عاطفي معلم و خانواده را در بر ميگيرد، ميکائيل اميري جوميلو (١٣٩٣)، در پايان نامۀ کارشناسي ارشد خود با موضوع «رابطۀ جو رواني اجتماعي کلاس ، مديريت کلاس درس و حمايت عاطفي معلم با هيجان هاي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسـطۀ شـهرستان پارس آباد مغان در سال تحصيلي ١٣٩٤-١٣٩٣»، چنين استنباط مينمايد کـه حمـايـت عاطفي معلم منجر به تغيير مثبت هيجان ها و شـــکل گيري رضـــايت ، اشـــتياق ، جهت گيري تکليف ، آموزش ، انسـجام و ارتباط بين دانش آموزان ميشـود.
جدول شمارة ١٠: آزمون تک متغيرة t (بررسي بعد اجتماعي فرضيۀ تحقيق ) (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضيۀ شمارٔە دو (٢) تحقيق * ضعف املاي دانش آموزان اين مدرسه به بعد اجتماعي ارتباط دارد.
جدول شمارة ١١: آزمون تک متغيرة t (بررسي بعد عاطفي فرضيۀ تحقيق ) (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضيۀ شمارٔە سه (٣) تحقيق * ضعف املاي دانش آموزان اين مدرسه به بعد عاطفي ارتباط دارد.
جدول شمارة ١٣: آزمون تک متغيرة t (بررسي بعد آزمون مجازي فرضيۀ تحقيق ) (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضيۀ شمارٔە پنج (٥) تحقيق * ضعف املاي دانش آموزان اين مدرسه با تدريس مجازي معلم ، ارتباط دارد.