خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال 208:نمایش پانتومیم از عمده فعالیتهای کدام انجمن در دوران مشروطیت بود؟ سؤال 209:وارد کردن بازیگر دوم به تراژدی توسط چه کسی صورت گرفت؟ سؤال 212:خانه برنارد آلبا نوشته کیست؟ سؤال 205:کدام کشور از نظر اکثر مورخان ابداعکننده تئاتر«سایه»بوده است؟ باید از آقایان پرسید که«خلاقیت نمایشی»به چه معناست؟و این چند سؤال چه ربطی به خلاقیت نمایشی دارد؟درست است که به خلاقیت نمایشی ضریب چهار دادهاند و گیریم که دانشجو به این چهار،پنج سؤال خلاقیت،پاسخ درست هم داد،اما اگر در زمینه فیزیک و ریاضی ضعیف بود و یا رسم فنی و خواص مواد را نمیدانست...
» البته در این میان،تشکلهایی هم برای چارهاندیشی و گریز از این وضعیت در حال فعالیتاند؛از آن جمله مجمع مدیران گروه نمایش در سطح دانشگاهی و یا مجمع تئاتر دانشجویان کشور که مجمع اخیر بهعنوان اولین اتحادیه تئاتر دانشجویی-که حق سیاستگذاری در اتفاقا این حوزه را دارد-مشغول فعالیت است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) این مجمع در سال 1378 راهاندازی شد،«مریم تیموری»،دبیر فعلی آن،راجع به وضعیت تئاتر دانشجویی در سطح شهرستانها چنین میگوید:«در کانونهای تئاتر دانشگاههای شهرستانها هنوز هم مشکلات عدیدهای مبنی بر عدم شناخت تئاتر وجود دارد که بیشتر کارهای در حال حاضر،آسیبشناسی آن است.
بسیاری از این دانشجویان همانهایی هستند که سالهای قبل از آن حریصانه پاراگرافهای تئاتری را از اندک توان کتابخانههای عمومی شهرستانها میبلعیدند و اگر دوستی روانه تهران میشد به طور حتم سفارش نمایشنامه و فیلم تئاتر میدادند و ساعتهایی که شمرده میشد تا بخوانند و ببینند و جشنوارهها و اجراهایی که در آرزویشان،سالنهای تمرینی که با هزار خواهش و تمنا از آموزش و پرورش یا اداره ارشاد یا هر جای دیگری و اگر نشد قبرستان شهر تهیه میشد،و اینها همه گذشت تا بیاید نسل پر شور و حال دیگر."