چکیده:
پژوهش انجام شده با هدف بررسی روایت یک معلم ابتدایی جهت بررسی مدیریت معلم بر عدم ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان پایه اول خود انجام شد. تحقیق کیفی و از نوع روایت پژوهی بوده و از مصاحبه ساختار یافته به عنوان ابزار اصلی پژوهش، استفاده شده است. این مصاحبه با معلمی جوان با 4سال سابقه ی کاری در مدارس ابتدایی شهرستان نایین به صورت حضوری انجام شده است (با رعایت فاصله و رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل وجود بیماری کرونا) . برای تحلیل داده ها از روش کیفی کد گذاری استفاده شد. بر اساس نتایج پژوهش، که نشان می داد: ارتباط چهره به چهره با دانش آموز تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری و انگیزش او میگذارد و در صورت فقدان آن ضربه ی محکمی به دروس مختلف ، به ویژه فارسی میگذارد. که در این پژوهش سعی شد از تجربیات معلم برای حل مشکلات و چالش های پیش آمده استفاده گردد و یک دستاورد مهمی را در عرصه تعلیم تربیت به ما بدهد تا در معلمان در شیوه تدریس تغییرات را به وجود آوردن تا این نقص برطرف گردد.
خلاصه ماشینی:
مدیریت یعنی هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران در این تعریف رفتار آمرانه معلم و همچنین خود میبری وی مورد انتقاد قرار میگیرد با توجه به این تعریف معلم بایستی یک راهنمای خوب باشد ولی کار و توسط خود دانش آموز انجام شود آنها در امر یادگیری فعال باشند بدیهی است که هر چه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های کلاسی و در مرحله یادگیری بیشتر باشد رشد مهارت های گوناگون در آنان بیشتر می شود و متکی به خود می گردند و اعتماد به نفس در آنان رشد می کند باید در نظر داشت که این تعریف در کلاس های فراگیر آن دوران کودکی را طی می کنند دارای کاربرد زیادی نیست در مقطع ابتدایی پیش از آنکه معلم به کودکان آموزش دهد بایستی عمدتاً خود برنامهریزی بوده و آموزشی را دنبال کند(پرداختچی، ۱۳۷۲).
در پایه ی اول ابتدایی که اساس و بنیاد یادگیری کلاس های بالاتر هست به ارتباط چهره به چهره ، بسیار نیازمند است ولی با بسته شدن مدارس دانش آموزان پایه ی اول از این امکانات دور شدند و در اینجا لازم بود که معلم از خلاقیت و توانایی خود برای اداره و مدیریت کلاس درس، در نبود ارتباط و تعامل چهره به چهره در فضای مجازی استفاده کند.
نتیجه گیری: باتوجه به جدول بالا و کدگذاری های مضامینی که بدست امده است( مشکلات اموزشی تدریس مجازی درس فارسی، نقش والد و کودک در یادگیری، راهکار مشکلات تدریس) و طبق موضوع پژوهش که مدیریت معلم بر عدم ارتباط چهره به چهره با دانش اموزان پایه ی اول خود است، نتایج حاصله را به این سمت سوق میدهیم.