چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی وخودشکوفایی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار بوده است. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی, همبستگی بود. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی عبارت است از دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار که به تعداد ۳۶۰ نفر میباشند. حجم نمونه متناسب با تعداد افراد جامعه تعداد ۱۸۶ نفر میباشد و روش نمونهگیری به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفاده شده است. در این پژوهش برای سنجش متغیر های پژوهش از پرسشنامههای استاندارد استفاده خواهد شد. برای سنجش سبکهای یادگیری از پرسشنامه استاندارد سبکهای با دگیری فلدر و سولومون (۱۹۸۵) و برای سنجش پیشرفت تحصیلی از پرسشنامه استاندارد پیشرفت تحصیلی دپویدسون (۲۰۰۳) و برای سنجش خودشکوفایی از پرسشنامه استاندارد گنجی (۱۳۸۶) استفاده شد. هم چنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره با استفاده از نرمافزار 5۳55۳۱ استفاده شده است. نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بین سبکهای بادگیری با پیشرفت تحصیلی و خودشکوفایی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداری وجود دارد. نتایج فرضیات فرعی نشان داد که بین سبکهای بادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداری وجود دارد. بین سبکهای بادگیری با خودشکوفایی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
مهندسي بهداشت محيط ، دانشگاه آزاد واحد فيروز آباد(شيراز) چکيده هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي وخودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار بوده است .
نتايج فرضيه اصلي نشان داد که بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
نتايج فرضيات فرعي نشان داد که بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيات تحقيق فرضيه کلي: - بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيات جزيي بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
بين سبک هاي يادگيري با خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد روش تحقيق از نظر روش شناسي اين تحقيق توصيفي از نوع همبستگي مي باشد.
آزمون فرضيه ها آزمون فرضيه فرعي اول : بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
آزمون فرضيه فرعي دوم : بين سبک هاي يادگيري با خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
152 آزمون فرضيه اصلي : بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.
بحث و تفسير ،مقايسه نتايج تحقيق آزمون فرضيه اصلي : بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر چابهار رابطه معناداري وجود دارد.