چکیده:
فناوری اطلاعات وارتباطات را میتوان به عنوان ابزاری نیرومند وقوی برای ارتقاء کیفیت وکارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. به گونهای که شیوههای سنتی آموزش را دستخوش تغییر قرار دهد ودیگر نیازی به حضور فیزیکی درکلاسهای درس نباشد. عصرکنونی را عصر ارتباطات، عصر فراصنعتی، عصر دانش وغیره نامیدهاند. در این پژوهش با عنوان مدیریت آموزشی در فضای مجازی و بررسی تکلیف دانش آموزان، مسائل مربوط به آن درمدارس ایران توجه وعنایت هرچه بیشتر طراحان وبرنامه ریزان آموزشی را برای حرکت به سمت مجازی شدن معطوف دارد. روش این پژوهش بصورت کیفی و در قالب مشاهده مستقیم و همچنین روش مصاحبه است. نتایج حاکی از آن است که آموزش مجازی در رشد و توسعه کشور نقش آموزش به ویژه آموزش ابتدایی بسیار مهم میباشد و میبایست جدی گرفته شود و برای امر مزبور مسئولان و معلمان دلسوز و آگاه به صورت تخصصی تربیت شوند. در این راستا باید فضای آموزشی زیبا برای این مدارس طراحی کرد و مدیریت آنها را به افراد آگاه و باتجربه سپرد.
Information and communication technology can be used as a powerful tool to improve the quality and efficiency of education. In a way that changes traditional teaching methods and no longer requires physical presence in the classroom. The present age has been called the age of communication, the post-industrial age, the age of knowledge, and so on. In this study, entitled Educational Management in Cyberspace and Study of Students' Homework, the issues related to it in Iranian schools are considered and taken care of as much as possible by designers and educational planners to move towards virtualization. The method of this research is qualitative and in the form of direct observation as well as interview method. The results indicate that the role of education in the growth and development of the country, especially primary education, is very important and should be taken seriously by officials and teachers. Be compassionate and knowledgeable to be trained professionally. In this regard, a beautiful educational environment should be designed for these schools and their management should be left to knowledgeable and experienced people.
خلاصه ماشینی:
مديريت آموزشي در فضاي مجازي و بررسي تکاليف دانش آموزان 1 سميه فلاح تفتي 2 احمد باراني 3 ميلاد جعفري ندوشن 4 فاطمه بزماني ايمان رعيت شوازي ٥ تاريخ دريافت : ١٤٠١/٠٢/٢٢ تاريخ چاپ : ١٤٠١/٠٣/٢٩ چکيده فناوري اطلاعات وارتباطات را مي توان به عنوان ابزاري نيرومند وقوي براي ارتقاء کيفيت وکارايي آموزش مورد استفاده قرار داد.
9 Henny 10 Fayne & rtquist- hrens 11 Weinstein 12 Conway, Murphy, Rath & Hall 13 Duck در اين مطالعه پژوهش تلاش شده است تا در تجهيز معلمان حق التدريسي در حين تبديل وضعيت و با ابزار مشاهده مستقيم از کلاس (مطالعه موردي)، توسط مهارت آموز، شرايط اداره کلاس در يک برهه خاص از زمان که فرصت مشاهده کلاس حقيقي و مجازي در يک سال تحصيلي باهم ، فراهم شده است ، موردنقد و ارزيابي قرار گيرد، عوامل مخل مديريت کلاس ، با نگاه بررسي تکاليف درسي دانش آموزان در فضاي مجازي بررسي و راه هايي جهت بهبود آن ارائه گردد.
مهمترين مسئله اي که درصدد رفع عمل پژوهش صورت گرفت و گزارش آن ثبت شد، بدين شرح بود که براي مرتفع شدن اين بي نظمي و عدم مديريت کلاس که منجر به بازماندن شاگردان و معلم از اهداف ياددهي- يادگيري و عدم درک احساس رضايت مندي مي شد، راه حل هايي که توسط صاحب نظران پيشنهاد شده است ، شناسايي و به بوته آزمايش گذاشته شود، آثار و نتايج آن مورد تحليل و رابطه نظر در عمل موردنقد و بررسي قرار گيرد.