چکیده:
متاورس بیان فراگیر فرهنگ تکنولوژیکی است که تاثیر آن جهانی خواهد بود. در سادهترین تعریف، متاورس دنیایی مجازی موازی با دنیای فیزیکی و واقعی است. در متاورس، فعلا در فضای سه بعدی فقط حسهای بینایی و شنوایی درگیر هستند، ولی ممکن است سایر حسها مثل لامسه و بویایی هم درگیر شوند. برای درک بهتر از این فضا باید از تکنولوژیهای واقعیت مجازی (AR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده شود. شاید اولین جایی که متاورس خود را خیلی خوب نشان داد، حضور افراد در بازیهای ویدئویی بر پایه آواتار بود و در حال حاضر در تلاش است تا دنیای کسب و کار را متحوّل کند. دنیایی که فضای مناسب برای فعالیت همه را در خود میگنجاند. بدین ترتیب بازاریابی دیجیتال به سمت افقهای جدیدی حرکت خواهد کرد. اوضاع برای کسب و کارها و توسعه آنها در دنیای متاورس خیلی راحتتر و البته حرفهایتر میشود. یکی از اصلیترین تغییراتی که در بازاریابی و فروش در دنیای دیجیتالی متاورس وجود دارد، پرداختهای الکترونیکی است. که بر بستر بلاکچین میباشند. در این تحقیق، به تاثیراتی که کوید 19 در کسب و کار و مذهب مردم داشته است و محدودیتهای کرونایی در بین مناسک مذهبی مسیحیان و مسلمانان اشاره میشود. در پایان در دسته بندی ابواب فقهی مسلمانان، موارد مربوط به متاورس استخراج و ضرورت ورود فقهای اسلام به این موارد مطرح میشود.
خلاصه ماشینی:
در اين تحقيق ، به تأثيراتي که کويد ١٩ در کسب و کار و مذهب مردم داشته است و محدوديت هاي کرونايي در بين مناسک مذهبي مسيحيان و مسلمانان اشاره ميشود.
متاوِرس ، به مفهومي تبديل شده است که براي توصيف دنياي سه بعدي ، (VW) جهان هاي مجازي که در آن افراد با يکديگر و محيط خود بدون محيط فيزيکي تعامل دارند، استفاده مي شود.
متاورس که به عنوان شبيه سازي دنياي طبيعي طراحي شده است ، تمامي حوزه هاي مرتبط با انسان و جامعه را پوشش مي دهد و بستر کاري مناسبي را براي محققان در همه زمينه ها، از سلامت گرفته تا ورزش ، از آموزش تا هنر ارائه مي کند.
او ادامه مي دهد که ماهيّت کليساي واقعي به شکل تاريخي بيان مي شود و براي درک ويژگي هاي دائمي کليسا که در يک زمينه تاريخي خاص بيان شده است ، دو اصل مهم را پيشنهاد مي کند: (١) ماهيت و شکل کليسا را نميتوان از هم جدا کرد.
برخلاف کليساهاي آنالوگ ، کليساهاي واقعيت مجازي مي توانند افراد بي ايمان ، حتي ملحدان را در خدمات خود جاي دهند، که فرصت هايي را براي آنها ايجاد مي کند تا با شنيدن انجيل و مشارکت در گروه هاي کوچک ، ايمان مسيحيت را کشف کنند (٢٠١٨ ,French).
حضور خدا و آثار او حتي در VR محدود به مکان يا زمان نيست (٢٠٠٤ ,Wolpert &Blythe ) خداوند خود را از طريق روح خود نه تنها در ساختمان هاي مقدس فيزيکي بلکه در دنياي مجازي نيز معرفي مي کند (٢٠١٤ ,Parry).