چکیده:
هدف از این مطالعه، بررسی رابطه ی اضطراب کرونا با سلامت روانی و آسیب های اسکلتی در دانش آموزان معلول شهر رشت است. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان معلول شهر رشت در سال تحصیلی 1399-1400 بودند که تعداد 100 نفر از دانش آموزان معلول برای نمونه آماری به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش سه پرسشنامه اسکلتی- عضلانی نوردیک (1987)، پرسشنامه اضطراب کرونا و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (1995) می باشد. نتایج تحقیق نشان داد بین اضطراب کرونا با آسیب های اسکلتی در دانش آموزان معلول شهر رشت رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتايج تحقيق نشان داد بين اضطراب کرونا با آسيب هاي اسکلتي در دانش آموزان معلول شهر رشت رابطه معناداري وجود دارد .
باتوجه به مطالب بالا، اين تحقيق بدنبال پاسخ به اين سوال است که آيا بين بررسي رابطه ي اضطراب کرونا با سلامت رواني و آسيب هاي اسکلتي در دانش آموزان معلول شهر رشت رابطه وجود داد؟ روش تحقيق تحقيق حاضر، بر اساس هدف ، کاربردي و از نظر ماهيت و روش گردآوري داده ها از نوع پژوهش هاي توصيفي و همبستگي ميباشد.
يافته ها بررسي رابطه ي اضطراب کرونا با سلامت رواني و آسيب هاي اسکلتي در دانش آموزان معلول شهر رشت فرضيه اول : بين اضطراب کرونا با سلامت رواني دانش آموزان معلول شهر رشت رابطه ي معناداري وجود دارد جدول ١- خلاصه مدل رگرسيون (به تصویر صفحه مراجعه شود) در جدول به ترتيب ضريب همبستگي چندگانه (R)، ضريب تعيين (R٢ )، ضريب تعيين تعديل شده ، خطاي معيار تعيين و آماره دوربين واتسون ارايه شده است .
بحث و نتيجه گيري هدف از اين مطالعه بررسي تا بررسي رابطه ي اضطراب کرونا با سلامت رواني و آسيب هاي اسکلتي در دانش آموزان معلول شهر رشت بود.
فرضيه اول : بين اضطراب کرونا با سلامت رواني دانش آموزان معلول شهر رشت رابطه ي معناداري وجود دارد همان طور که يافته هاي جدول نشان ميدهد ميانگين سلامت روان دانش آموزان معلول برابر با ٠/٢٢١ ميباشد که کمتر از ميانگين فرضي جامعه يعني ٣ در طيف ٥ درجه اي است .