چکیده:
.زمینه و هدف: برای دستیابی به دوسوتوانی باید بر اتحادهای عملکردی مجزا (اتحادهای مبتنی بر عملکرد زنجیره ارزش مانند اتحادهای تحقیق و توسعه اکتشافی یا اتحادهای تجاریسازی بهرهبرداری) تکیه کرد. هدف این پژوهش، تحلیل تأثیر دوسوتوانی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت با تأکید بر نقش تعدیل کننده قابلیت شبکه و جریان اطلاعات استراتژیک است.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 1000نفر از کارکنان شرکتهای کوچک و متوسط استان کرمانشاه بود که نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 278 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری پژوهش پرسشنامه است که روایی آن از طریق روایی (همگرا و واگرا) اثبات و برای سنجش پایایی آن از طریق (بار عاملی، ضریب پایایی مرکب، ضریب آلفای کرونباخ) استفاده و تایید شده است.یافتهها: نتایج تحلیل داده های پژوهش براساس آزمون فرضیات توسط نرمافزار PLS حاکی از تاثیر منفی دوسوتوانی زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکت و تعدیل تاثیرات منفی قابلیتهای شبکه بین دوسوتوانی زنجیره تامین و عملکرد مالی شرکتهای کوچک و متوسط است.نتیجهگیری: شرکتهای کوچک و متوسط به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار باید به قابلیتهای شبکه جهت کاهش اثرات منفی دوسوتوانی زنجیره تامین بر عملکرد شرکت و همچنین جریان اطلاعات استراتژیک برای افزایش اثر دوسوتوانی زنجیره تامین بر عملکرد شرکت توجه کافی داشته باشند.
Context and purpose: To achieve duality, one should rely on distinct functional alliances (performance-based alliances such as value exploratory research and development alliances or exploitation commercialization alliances). The purpose of this research is to analyze the two-way performance of the company according to the moderating role of network capability and strategic information flow. Methodology: The current research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of nature and method. The statistical population of this research included 1000 employees of small and medium companies in Kermanshah province, and 278 people were selected as a sample using Morgan's table. The research tool is a questionnaire whose validity has been proven through (convergent and divergent) validity and its reliability has been used and confirmed through (factor loading, composite reliability coefficient, Cronbach's alpha coefficient). Findings: The results of research data analysis based on hypothesis testing by PLS software indicate the negative impact of supply chain ambidexterity on the company's financial performance and the adjustment of the negative effects of network capabilities between supply chain ambidexterity and financial performance of small and medium companies.Conclusion: In order to achieve a sustainable competitive advantage, small and medium-sized companies should pay enough attention to network capabilities to reduce the negative effects of supply chain ambivalence on company performance, as well as the flow of strategic information to increase the effect of supply chain ambivalence on company performance.
خلاصه ماشینی:
Aoki and Wilhelm کشیده شود، چرا که یانگ و همکاران ١ (٢٠١٤) دریافتند اگر شرکت هـای کوچـک و متوسـط بتوانند خودشان را به قابلیت های شبکه تجهز کنند میتوانند اثرات منفی دوسوتوانی زنجیـره تامین بر عملکرد را کاهش دهند.
بر این اساس این مطالعه در پی بررسی و پاسخ این سؤال است که تأثیر دوسوتوانی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط با تأکید بر نقش تعدیل کننده قابلیت شـبکه و جریـان اطلاعات استراتژیک چگونه است ؟ پیشینۀ پژوهش دوسوتوانی، اتحاد و شرکت های کوچک و متوسط ؛ بیشتر مطالعات قبلی بر ایـن باورنـد کـه شرکت های بزرگ میتوانند از طریق دوسوتوانی سازمانی به سـود دسـت یابنـد، امـا امـروزه ، دیدگاه های علمی بیان میکند که شرکت ها میتوانند با جدایی زمانی یا جدایی سـازمانی بـه این دوسوتوانی دست یابند (سیمشک و همکاران ٢، ٢٠٠٩).
نتایج برازش کلی مدل با معیار GOF (به تصویر صفحه رجوع شود) بحث و نتیجه گیری هدف از این پژوهش ، تحلیل تأثیر دوسوتوانی زنجیره تأمین بر عملکـرد مـالی شـرکت بـا تأکید بر نقش تعدیل کننده قابلیت شبکه و جریان اطلاعـات اسـتراتژیک در شـرکت هـای کوچک و متوسط استان کرمانشاه بود.
شـرکت هـای کوچک و متوسط تولیدی که به قابلیت های شبکه مجهز هستند، میتوانند ارتباط منفی بـین دوسوتوانی زنجیره تامین و عملکرد مالی شرکت را کاهش دهنـد.
Firm Resources as Moderators of the Relationship Between Market Growth and Strategic Alliances in Semiconductor Start-Ups. Academy of Management Journal, 45 (3), 527- 545.