چکیده:
تحول چشمگیر در فنآوری ارتباطات در دو دهه اخیر، موجب بروز تحولاتی ژرف در
عرصه دیوانسالاری گشته و بسیار نیرومندتر از گذشته انتظارات کارگزاران و
اربابرجوعان را از منظر زمان، هزینه و روش انجام کارها دگرگون ساخته است. به دنبال
فراگیر شدن این سیستم در محدوده سازمانی، ایجاد روشی مکانیزه برای تبادل
الکترونیکی مکاتبات بین سیستمهای مختلف، یک نیاز جدی و اساسی محسوب میشود
تا ارتباط بین سازمانی را به شکل مناسب تری فراهم نماید. در این پژوهش، سوال اساسی
این است که بکارگیری روابط عمومی الکترونیک چه نقشی در افزایش بهرهوری سازمانی در
پست بانک ایران استان مازندران دارد؟ بر این اساس برای آزمون فرضیههای تحقیق، از روش
پیمایش اجتماعی استفاده شد. همچنین تکنیک جمع آوری دادهها، پرسشنامه سازمان
یافته بود. جامعه و نمونه آماری، کلیه مدیران روابط عمومی پست بانک ایران در مازندران
به تعداد حدودا 300 نفر بودند و به دلیل موجود بودن اطلاعات، کل جامعه آماری بدون انجام
نمونهگیری مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق دادههای حاصل از گردآوری پرسشنامهها
تجزیه و تحلیل شد و به روش تحقیق همبستگی، از طریق آزمونهای آماری مناسب رابطه
بین استفاده از روابط عمومی الکترونیک و افزایش بهرهوری سازمانی در پست بانک استان
مازندران مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق با آزمون فرضیات نشان داد که بین بکار
گیری روابط عمومی الکترونیک و رضایت مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی، افزایش بهره وری سازمانی، افزایش کارایی کارکنان و بهبود پاسخگویی به مشتری در پست بانک ایران رابطه
معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
در اين پژوهش، سؤال اساسي این است که بکار گیری روابط عمومی الکترونیک چه نقشي در افزایش بهرهوری سازمانی در پست بانک ایران استان مازندران دارد؟ بر این اساس برای آزمون فرضیههاي تحقیق، از روش پیمایش اجتماعی استفاده شد.
در اين تحقيق دادههاي حاصل از گردآوري پرسشنامهها تجزيه و تحليل شد و به روش تحقيق همبستگي، از طريق آزمونهاي آماري مناسب رابطه بین استفاده از روابط عمومی الکترونیک و افزایش بهرهوری سازمانی در پست بانک استان مازندران مورد بررسي قرار گرفت.
نتایج تحقیق با آزمون فرضیات نشان داد که بین بکار گیری روابط عمومی الکترونیک و رضایت مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی، افزایش بهرهوری سازماني، افزایش کارایی کارکنان و بهبود پاسخگویی به مشتری در پست بانک ایران رابطه معناداري وجود دارد.
(آذری، ۱۳۷۹ : ۵۶) در این تحقیق درپي پاسخگویی به این سئوال اساسی هستیم که آیا روابط عمومی الکترونیک موجب افزایش بهره وری سازمانی در پست بانک ایران استان مازندران می گردد یا نه؟ اهمیت و ضرورت تحقيق امروزه اهمیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش سرعت و دقت فعاليت های مختلف سازمان ها و ارتباط اجزای مختلف آن با یکدیگر و در نتیجه بالا بردن بهره وری آنها به روشنی مشخص شده است.
با توجه به اینکه t مشاهده شده در سطح P بین بکار گیری روابط عمومی الکترونیک و رضایت مشتریان در پست بانک ایران استان مازندران رابطه معناداري وجود دارد.
با توجه به اینکه t مشاهده شده در سطح P بین بکارگیری روابط عمومی الکترونیک و بهبود پاسخگویی به مشتری در پست بانک ایران استان مازندران رابطه معناداري وجود دارد.