چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید در خصوص شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدهای یادگیری سیار در آموزش دانشگاه افسری امام علی (ع) انجام شده است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نوع دادهها کمی است. جامعه آماری پژوهش حاضر ۴۰۰ نفر از اساتید مدعو و سازمانی دانشگاه افسری امام علی (ع) میباشند که با توجه به جدول مورگان ۱۹۶ نفر بهعنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است که بهمنظور تعیین روایی محتوایی از قضاوت ۱۰ نفر از متخصصان آموزش الکترونیکی استفاده و میزان پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ معاد 94/0 درصد و برای ایجاد تعیین استراتژی از ماتریس SWOT استفاده شد. نتایج نشان میدهد، افزایش زمان مطالعه بهواسطه انعطافپذیری بالایی که از لحاظ زمانی در اختیار دانشجویان قرار میدهد بهعنوان مهمترین قوت، هزینهبر بودن ابزارهای یادگیری سیار بهعنوان مهمترین ضعف، اطلاعرسانی بهموقع دورههای آموزشی از طریق سیستم پیامک بهعنوان مهمترین فرصت، مخالفت نهادهای امنیتی سازمان جهت بهکارگیری وسایل ارتباطی بهعنوان مهمترین تهدید آموزش سیار دانشگاه افسری امام علی (ع) مطرحشدهاند.
This study aims to investigate the professors' point of view regarding the identification of strengths, weaknesses, opportunities and threats of mobile learning in Imam Ali Miliary University (IAMU). In this applied- quantitative research, 196 people were selected from among 400 visiting and organizational professors of (IAMU) as a sample according to Morgan's table. The researcher-made questionnaire whose content validity was approved by 10 E-learning experts; and its reliability was obtained through Cronbach's alpha; and SWOT matrix was used to determine its strategy, distributed among the participants. The results show that increasing study time due to the high flexibility it provides to students in terms of time as the most important strength, the cost of mobile learning tools is the most important weakness, the timely notification of training courses through the SMS system is the most important opportunity, the opposition of the organization's security institutions to use communication tools have been proposed as the most important threat to the mobile learning of IAMU.