چکیده:
بنگزی نوعی دستگاه تولید صدا و از جنس چوبی است. این وسیله زمانی توسط دیده بانان برای اعلام زمان و برای نشان دادن خطر در مواقع اضطراری استفاده میشد. جهریه، یک گروه صوفی اسلامی برجسته در چین، به دلیل شورش علیه دولت، رسما به عنوان یک جناح اسلامی هترودکس شناخته شد. این شورش با اختلاف مذهبی بین گروه هواسی (گروه صوفی از طریقت هوفیه) در دوره کیان لونگ سلسله چینگ به رهبری منچو شعله ور شد. فعالیتهای مذهبی جهریه به دلیل انگ «جناح جدید» در جریان این شورش، مخفیانه انجام میشد. کوبیدن بانگزی به جای صدای سنتی انسان برای اذان به یک سنت برای جهریه تبدیل شده است و پیروان فعلی این سنت را «ارتدکس» میدانند و از این رو تمایلی به تغییر آن ندارند. این مقاله به بررسی میراث صوتی جهریه میپردازد و پیشنهاد میکند که دو بعد زمینهسازی شده باید هنگام تفسیر تحول و بیان جناحهای اسلامی در چین امروز در نظر گرفته شود: اول، تاثیر سیاسی سیاستهای پس از مائو. و دوم، تاثیر دوران پس از شیخیه یا پسا جناحی.
خلاصه ماشینی:
پژوهش حاضر با توجه به اهمیت پرورش خلاقیت در دوران کودکی و نقش عمده ی عوامل تاثیر گذار نظام آموزشی بر رشد خلاقیت و به ویژه حساسیت دوره پیش دبستانی در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان، می خواهیم بدانیم چنانچه دانش آموزان دوره ی پیش دبستانی را بگذرانند آیا این دوره تاثیری بر روند رشد خلاقیت در دانش آموزان تحت تعلیم در چهار مولفه اصالت، انعطاف، بسط، سیالی خواهد گذارد یا نه؟ بدین جهت مطالعه ی حاضر در پاسخگویی برای این سوال است: که آیا دوره ی پیش دبستانی به رشد خلاقیت دانش آموزان کلاس اول موثر است؟ ادبیات پژوهش در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تکنولوژی ها و منابع قدرت هستیم، افراد خلاق و با استعداد و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مثابه گران بها ترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستندو امروزه جامعه ما، بیش از هر زمان دیگری به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد هر چه قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر میشود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده بیشتر و شدید تر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی مساله خلاقیت از مهم ترین مسائل در قلمرو تعلیم و تربیت است در واقع آینده متعلق به کسانی است که بهتر از دیگران فکر میکنند، بهتر از دیگران عمل میکنند، و بهتر از دیگران می فهمند و دارای روحیه تحقیق و کاوشگری میباشند و هر پدیده ای را با دید کنجکاوانه مینگرند و آن را بررسی می کنند و هرگز از پژوهش و تحقیق و راه دشوار و خسته کننده آن مایوس نمی شوند اهمیت این مساله زمانی نمایان می شود که به منظور نهایی تعلیم و تربیت توجه کنیم هدف نهایی تعلیم و تربیت این است که شخص را را برای تفکری روشن و منطقی و فکری سازنده توانا سازد تا بتواند مشکلات و معضلات زندگی را به نحو مناسب حل نماید و از تجارب دیگران و گذشته استفاده کرده آن ها را سازمان دهد و از نتایج آن برای آینده استفاده کند (کریمی، 1387).