چکیده:
هدف اصلی پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر صورتهای مالی متناسب با بازاریابی کارآفرینانه شرکت ها است.این پژوهش از نـظر هـدف، کاربردی و از نـظر ماهـیت، توصیفی-پیمایشی میباشد. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که به تأیید خبرگان رسیده است،گردآوری شده اند. جامعه آماری هدف این پژوهش شامل مدیران و کارکنان ادارات و مدیریت های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به تعداد 570 نفربودو همچنین جامعه دوم خبرگان و اساتید و مدیران استراتژیک آگاه به مدیریت مالی و بازاریابی بود. نمونه پژوهش شامل 291نفر از مدیران و کارکنان است که به طور تصادفی انتخاب شدهاند و از گروه خبرگان به روش گلوله برفی 15 نفر انتخاب شدند. برای پاسخ به سؤال پژوهش، بررسی فرضیهها و تجزیه و تحلیل یافته های جمع آوری شده، از آمار توصیفی و آمار استنباطی با نرم افزارهای اس پی اس اس و اکسپرت چویس استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که، ابعادده گانه محل اطلاعات مالی ، بهم پیوستگی اطلاعات مالی، مدیریت طبقه بندی اطلاعات مالی، تهیه صورت جریان وجوه نقد ،جداسازی و تفکیک اطلاعات مالی ،جدول تطبیقی ،نقدینگی و انعطاف پذیری ریسک پذیری ،ایجاد ارزش ، و اهرم کردن منابع توسط خبرگان با استفاده از روش دلفی به دست آمدند . در پایان به کمک تکنیک تاپسیس معیار های شناسایی شده اولویت بندی شدند که رتبه اول جداسازی و تفکیک اطلاعات مالی دارای بیشترین ارجحیت و ریسک پذیری . دارای کمترین ارجحیت بودند
The main purpose of this research is to identify and prioritize the factors affecting the financial statements in accordance with the entrepreneurial marketing of companies. This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of nature. Data were collected using a researcher-made questionnaire that was approved by experts. The statistical population of this study included 570 managers and employees of the departments and managements of the National Company for Southern Oilfields. Also, the second population was experts and professors and strategic managers aware of financial management and marketing. The research sample includes 291 managers and employees who were randomly selected and 15 people were selected from the group of experts by snowball method. To answer the research question, review the hypotheses and analyze the collected findings, descriptive statistics and inferential statistics with SPSS and Expert Choice software were used.The results of data analysis showed that, dimensional location of financial information, financial information interconnection, financial information classification management, preparation of cash flow statement, separation and separation of financial information, adaptive table, liquidity and risk-taking flexibility, creation Value, and resource leverage were obtained by experts using the Delphi method. In the end, using the TOPSIS technique, the identified criteria were prioritized, with the first priority being the separation and segregation of financial information with the highest priority and risk. They had the lowest priority
خلاصه ماشینی:
نتايج اين تحقيق حاکي از آن بود ابعاد بازاريابي کارآفرينانه به ويژه سـه بعد اهرم کردن منابع ، ايجاد ارزش و مشـتريگرايي تأثير مثبت و معناداري بر عملکرد کسـب و کارهاي کوچک و متوسط دارند.
روش اجراي تحقيق در مرحله کيفي، از روش مطالعه موردي اسـتفاده شـده اسـت ، بدين صـورت که پس از مطالعه پيشـينه تحقيق عوامل صـورت هاي مالي متناسـب با بازار يابي کار افرينانه شـرکت ها اسـتخراج شـد و اين شـاخص ها در ١٠ دسـته ،دسـته بندي شـدند.
در مرحله کمي تحقيق ، براي شـناسـايي صـورت هاي مالي متناسـب با بازار يابي کار افرينانه شـرکت ها ، به کمک پرسـشـنامه اي که در مراحل قبل به تاييد خبرگان رسـيده بود نظرسـنجي از اعضـاي پانل دلفي صـورت گرفت .
ابزار گردآوري داده ها در اين پژوهش پرسـشـنامه بود ابزار اندازه گيري در اين تحقيق شــامل پرســشــنامه بوده اســت که عبارتند از :پرســشــنامهگروه دلفي ، يک پرسـشـنامه محقق سـاخته بوده اسـت که براي شـناسـايي مولفه ها و شـاخص ها در دورهاي اول ، دوم و سـوم دلفي مورد اسـتفاده قرار گرفت .
در مرحله ي اول ، براي نتايج حاصـل از دورهاي دلفي در نرم افزار SPSS ضـريب توافق کندال به منظور بررسـي ميزان دسـتيابي به توافق در ميان خبرگان اسـتفاده ميشــود و ميانگين و انحراف معيار داده ها نيز به منظور تصــميم گيري براي راه يابي آيتم ها به دور بعدي اســتفاده شد.
نتايج تحليل داده هاي دور اول دلفي (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) ضــريب همبســتگي کندال که با نماد w نشــان داده ميشــود يک آزمون ناپارامتريک اســت و براي تعيين ميزان هماهنگي ميان نظرات اسـتفاده ميشـود.