چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه اعتماد سازمانی با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی و ورزش بود جامعه آماری شامل کلیه معلمان شاغل (رسمی) تربیت بدنی و ورزش در مدارس استان مازندران به تعداد 235 نفر بودند که با استفاده از جدول گرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی تعداد 146 نفر به عنوان نمونه آماری از 22 شهرستان در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان انتخاب شدند از فرم های اطلاعات شخصی، پرسشنامه رضایت مینه سوتا و مقیاس اعتماد سازمانی مدرسه به عنوان ابزار جمع آوری داده ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق از آزمون همبستگی و نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته ها نشان دادند که بین اعتماد سازمانی و رضایت شغلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در نتیجه تحقیق پیش بینی شده است که عواملی مانند موقعیت مکانی فرد، عوامل روانی و محیطی، شرایط کاری و ارتباطات نقش فعالی در تعیین رابطه بین رضایت شغلی و اعتماد سازمانی دارد. با توجه به نتایج کسب شده، مدیران و مسئولان سازمان های آموزشی با برقرای، ایجاد و ارتقای اعتماد در سازمان ها می توانند رضایت کارکنان را بالا ببرند و موجبات موفقیت هر چه بیشتر سازمان را فراهم آورند.
خلاصه ماشینی:
مشخصات يک سازمان ، به عنوان 1 Job Satisfaction 2 Gruneberg; Parks & Parra 3 Stankovska, Angelkoska, Osmani & Grncarovska 4 Furham, Eracleous & Chamorro‐Premuzic, 5 Spector 6 Job Performance 7 Dixon & Warner 8 Mishra 9 Financial performance 10 Organizational Performance 11 Service performance 12 Behavioral performance 13 Shiu & Yu 14 Feeney & Boardman 15 Wicker 16 Trust 17 Bhattacharya, Devinney & Pillutla 18 Mayer, Davis & Schoorman 33 فرهنگ سازماني ١ بيان ميشود.
پيش بيني ميشود که توسعه معلمان احساس تعلق و اعتماد به سازمان منجر به پيشرفت بيشتر 1 Organizational Culture 2 Tierney 3 Trust in the organization 4 Neves & Caetano 5 Mishra & Morrissey 6 Benabou & Tirole 7 Chathoth, Mak, Jauhari & Manaktola 8 Development of services 9 employee satisfaction 10 Brochner & Wiesenfeld 11 De Cremer 12 Internal and external factors 34 آموزش و پرورش ميشود که عامل مهمي در توسعه اجتماعي است و در بسياري از زمينه ها که از مفاهيم آموزش ، مديريت ورزشي و روانشناسي ورزشي استفاده ميشود، راهنما خواهد بود (اردلان و معجوني، ١٤٠٠).
برخورداري از 1 Schoorman, Mayer & Davis 2 Li 3 Wiewiora, Murphy & Trigunarsyah 4 Mühl 5 Olaskoaga-Larrauri, Rodríguez-Armenta & Marúm-Espinosa 6 Eirín-Nemiña, Sanmiguel-Rodríguez & Rodríguez Rodríguez 7 Judge & Klinger, 8 Hoppes & Holley 9 Artuksi 10 Pranitasari 11 Azarian & Taghipour 12 Koustelios & Tsigilis 35 سطح مناسب معلمان تربيت بدني و ورزش ، بر رضايت شغلي، اعتماد سازماني و موفقيت سازمان آموزشي تأثير مثبت دارد (محبي و حيدري ، ١٤٠١).