خلاصه ماشینی:
"موسیقی بویژه در اشعار کوتاه، دلنشین و تأثیرگذار و کارآمد مینماید: یک دهان / دوباره / عشق را بخوان / آسمان (ص 60) اما به نظر میرسد که گاهی شتابزدگی و غلبه آگاهی بر ناخودآگاه شاعر، شعر را از زیباییهای موسیقایی محروم کرده است: <محمد> نامی است / برازنده تو / کودک سرفراز فلسطینی / محمدالدره` (ص 42) لحن خبری در شعرهای کوتاه دامنه تأویلپذیری را محدود میکند و حذفهای ساده در این موارد به گسترش حوزه خیال میانجامد، مثلا حذف <است> در دو طرح زیر که تشبیه را نیز به صورتی پوشیدهتر و تأثیرگذارتر مینمایاند: بهار / دفتری / از / خاطرات سبز من است...
O تسلط شاعر بر زبان و موسیقی شعر چنان وسعتی به بیان شعری او بخشیده است که پرداختن به مضامین گوناگون و تنوع زمینههای تأثر عاطفی را پوشش دهد اگرچه آنگاه که مادرانه میسراید با توفیق بیشتری همراه است، اما در مضامین سیاسی و اجتماعی نیز به اقتضای موضوع، استحکام لحن و بیان شعر، پشتوانه تأثیرگذاری پایدارتر در مخاطب میشود."