چکیده:
هدف کلی بررسی مهارتهای کارآفرینی مورد نیاز مهارتآموختههای آموزش فنیوحرفهای برای فعالیت در کارگاه در مرکز آموزش فنیوحرفهای قاین طی سالهای 1385-1401 میباشد. نوع تحقیق توصیفی و کاربردی است و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که پس از طراحی روایی صوری آن (بر اساس دیدگاه صاحبنظران) و پایایی آن (با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 71%) سنجیده شد. جامعه آماری تحقیق 67 کارآفرین که در دورههای آموزشی مرکز فنیحرفهای قاین شرکت داشتند را شامل و نمونه آماری به روش نمونهگیری در دسترس تعیین گردید. پرسشنامه ساختاریافته شامل 21 گویه جهت مهارتهای کارآفرینی تهیه، تکمیل و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج میتوان گفت که مهارتهای کارآفرینی مورد نیاز مهارتآموختههای آموزش فنیوحرفهای برای فعالیت در کارگاه در اقتصاد تحت رکود در مرکز قاین در سطح مطلوبی است.
The general goal is to investigate the entrepreneurial skills required by technical and vocational education students to work in the workshop at the Qain Technical and Vocational Training Center during the years 1401-1385. The type of research is descriptive and applied, and the data collection tool was a questionnaire, which after designing, its face validity (based on the opinion of experts) and its reliability (using Cronbach's alpha coefficient 71%) were measured. The statistical population of the research included 67 entrepreneurs who participated in the training courses of Qain Vocational Technical Center, and the statistical sample was determined by convenience sampling. A structured questionnaire including 21 items for entrepreneurial skills was prepared, completed and analyzed. Based on the results, it can be said that the entrepreneurial skills needed by the technical and vocational education students to work in the workshop in the economy under recession in Qain center are at a favorable level.
خلاصه ماشینی:
بر اساس نتايج ميتوان گفت که مهارت هاي کارآفريني مورد نياز مهارت آموخته هاي آموزش فنيوحرفه اي براي فعاليت در کارگاه در اقتصاد تحت رکود در مرکز قاين در سطح مطلوبي است .
1Payton 2Ademiluyi Akinola 4Erhurun 5Okpan با توجه به اينکه موفقيت و عدم موفقيت کارآفرين در بحبوبه ي رکود اقتصادي در حال حاضر، تا حد زيادي به کسب مهارت هاي کارآفريني مفيد، به هنگام و کاربردي است ، توجه به کيفيت آموزش هاي فنيوحرفه اي و سهم آن در موفقيت کارآفرين به منظور تضمين بقا و توسعه کارآفريني پايدار در کشور ضروري است .
بر اين اساس پژوهش حاضر به دنبال بررسي مهارت هاي کارآفريني مورد نياز مهارت آموخته هاي آموزش فنيوحرفه اي براي فعاليت در کارگاه در اقتصاد تحت رکود ميباشد.
مهارت هاي کنترل هزينه آموخته شده در مهارت آموخته هاي آموزش فنيوحرفه اي براي فعاليت در کارگاه مؤثر بوده است ؟ روش شناسي تحقيق پژوهش پيش روي از نوع پژوهش هاي توصيفي-کاربردياست ، جامعه آماري موردبررسي در اين تحقيق کارآفريناني که در دوره هاي آموزشي مرکز فنيحرفه اي قاين شرکت داشتند ميباشند که از ميان آن ها به روش نمونه گيري در دســترس ، ٦٧ نفر به عنوان نمونه ي آماري انتخاب شــدند.
مهارت هاي فني در اين تحقيق ميزان فراگيري مهارت هاي فني مورد نياز مهارت آموخته هاي آموزش فنيوحرفه اي براي فعاليت در کارگاه در اقتصاد تحت رکود از طريق ٤ نشانگر موردبررسي قرارگرفته است که اين نشانگرها به همراه فراواني و ميانگين و رتبه در جدول شماره ٢ آمده اند.