خلاصه ماشینی:
"چرا که تجربه این سالیان درتولید بعضی از آثار تحلیلی جنگ - کهمتأسفانه اغلب مورد حمله و تهاجم قرارمیگیرند - نشان میدهد مخاطب نسبت بهمداقه تفسیری واکنش مثبت نشان میدهد وتأثیرپذیری آن در مطالعهای آماری - کهشاید صورت نگرفته - نشان خواهد داد کهاکنون ضرورت تئاتر دفاع مقدس چیست؟ آیا راه خروج از کلیشههای مرسومتئاتر دفاع مقدس، کاستن احساساتیگری وتلقین عقلانیت مثبت به تئاتر جنگ بابازگذاردن راه تفسیر جنگ در هنرهایدراماتیک فراهم نخواهد شد؟ نفس انقلابی جامعه ایران پرسشگری ازوضعیت خود را اصل پنداشته است و شایداکنون باید تئاتر دفاع مقدس نیز به پرسشاساسی خود پاسخ دهد: آینده تئاتر دفاعمقدس چیست و رویکرد مناسب تولیدآثارآتی باید کدام باشد؟ به راستیاستراتژی مطلوب اکنون کدام است؟ نگاهی آسیبشناسانه به تئاتر جنگنشان میدهد که رویه تولید آثاری باموضوع جنگ تحمیلی اغلب نتوانسته استنتیجهای مطلوب چنین غایتی را به وجودآورد.
چرا که تجربه این سالیان درتولید بعضی از آثار تحلیلی جنگ - کهمتأسفانه اغلب مورد حمله و تهاجم قرارمیگیرند - نشان میدهد مخاطب نسبت بهمداقه تفسیری واکنش مثبت نشان میدهد وتأثیرپذیری آن در مطالعهای آماری - کهشاید صورت نگرفته - نشان خواهد داد کهاکنون ضرورت تئاتر دفاع مقدس چیست؟ آیا راه خروج از کلیشههای مرسومتئاتر دفاع مقدس، کاستن احساساتیگری وتلقین عقلانیت مثبت به تئاتر جنگ بابازگذاردن راه تفسیر جنگ در هنرهایدراماتیک فراهم نخواهد شد؟ نفس انقلابی جامعه ایران پرسشگری ازوضعیت خود را اصل پنداشته است و شایداکنون باید تئاتر دفاع مقدس نیز به پرسشاساسی خود پاسخ دهد: آینده تئاتر دفاعمقدس چیست و رویکرد مناسب تولیدآثارآتی باید کدام باشد؟ به راستیاستراتژی مطلوب اکنون کدام است؟ نگاهی آسیبشناسانه به تئاتر جنگنشان میدهد که رویه تولید آثاری باموضوع جنگ تحمیلی اغلب نتوانسته استنتیجهای مطلوب چنین غایتی را به وجودآورد."