چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، مطالعه نوع شناسی ویژگیهای ادراکی مدیران از کیفیت خدمات حسابرسی مستقل می باشد و هدف کاربردی آن، ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب به مدیران جهت درک بهتر خدمات حسابرسی مستقل میباشد. روش پژوهش بهکارگرفته شده در این مطالعه کیفی میباشد. با استفاده از روش تحلیل کیفی فراترکیب مبادرت به استخراج شاخصها از مقالات و مطالعات پیشین نموده و از تعداد 82 مقاله به دست آمده، تعداد 42 مقاله نهایی جهت بررسی عوامل موثر نوع شناسی ویژگیهای ادراکی مدیران از کیفیت خدمات حسابرسی مستقل استفاده گردید. با مقولهبندی شاخصها و انجام آنتروپی شانون، محتوای طرح مورد تحلیل قرار گرفته، شاخص های اصلی شناسایی و میزان اهمیت هریک از شاخصها مشخص گردید. لازم به ذکر است، تحلیل دادههای پژوهش در فاز کیفی با نرمافزار MaxQDA انجام شده است. از 417 مقاله یافت شده، تعداد 55 مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. با استناد به یافتههای پژوهش، تعداد 7 مقوله اصلی و 74 مقوله فرعی (کد) با استفاده از روش تحلیل کیفی فراترکیب از متون مقالات پیشین استخراج گردید. مقولههای اصلی استخراج شده عبارتند از: عوامل مدیریتی، عوامل شرکتی، ویژگی های فنی، روند حسابرسی قابل اعتماد، دانش شرکت و صنعت، آسانی معامله و مذاکره و ویژگیهای اجتماعی.
The main purpose of this study is to study the typology of managers' perceptual characteristics of the quality of independent audit services and its practical purpose is to provide appropriate suggestions and solutions to managers to better understand independent auditing services. The research method used in this study is qualitative. Using the meta-combined qualitative analysis method, the indicators are extracted from previous articles and studies and of the 82 articles obtained, 42 final articles were used to examine the effective factors of the typology of managers' perceptual characteristics of the quality of independent audit services. The content of the design was analyzed by categorizing the indices and performing Shannon entropy, the main indicators were identified and the importance of each indicator was determined. It should be noted that the analysis of research data in the qualitative phase was performed with MaxQDA software. Of the 417 articles found, 55 were reviewed. Based on the research findings, 7 main categories and 74 sub-categories (code) were extracted from the texts of previous articles using meta-combined qualitative analysis method. The main categories extracted are: Management factors, Corporate factors, Technical features, Reliable audit process, Company and industry knowledge, Easy to trade and negotiate, and social characteristics.