خلاصه ماشینی:
"اینکه «نسخههای شاه » چیستو چه خاصیتی دارد نیز از آن دست مواردیاست که نویسنده، آن را برای مخاطب حلشده و هضم شده پنداشته است.
هر چند نمیتوان «ضیافت شیطان » را اززمره تئاترهای قصهگو خارج دانست؛ ولیضعف قصهگویی نمایشنامهنویس بهاندازهای است که درک خط اصلی داستان راهم برای مخاطب مشکل میکند تا حدی کهحتی نمیتوان این خصیصه را به پای فضایپستمدرن نمایشنامه نوشت.
به خصوص زمانی کهکلمه «هنرمند »، تأویلمندی نمایش را محدود و آن را سطحی میکند و نیز آنجا کهپای «مردم » بدون هیچگونه کارکرد دراماتیکو حتی بدون انطباق با منطق داستان بهگفتوگوها باز میشود.
صحبت کولیها از «مردم » و اینکه «ما برای این مردم بازیمیکنیم و داستان زندگی این مردم را » بیشتربه شعارهایی نخنما شده نزدیک میشود کهاصلا با حال و هوای نمایش - که سعی شدهپستمدرن از آب در بیاید - سازگاریندارد."