چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تبیین تعامل والد- فرزند بر اساس اضطراب کرونا با میانجیگری ایمنی هیجانی انجام شده است. روش پژوهش همبستگی و از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش همۀ دانشآموزان دختر مقطع متوسطه مدارس شهر ازنا در سال 99-1398 بودند. نمونه پژوهش شامل 270 دانشآموز بود که به روش در دسترس انتخاب و به پرسشنامهها پاسخ دادند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تعامل والد-فرزند فاین، مورلند و شوبل (1983)، پرسشنامه ایمنی هیجانی فری و همکاران (2008) و مقیاس اضطراب کرونای علیپور و همکاران (1398) بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که اضطراب کرونا بر ایمنی هیجانی (0/22 -= p
This study set out to explain the parent-children relationship based on Covid-19 anxiety with the intermediary role of emotional security. This research had a correlational design. The statistical population of the study comprised all female high school students in Azna in 2019-2020 school year. The study sample included 270 students who were selected by convenience sampling. The research instruments were comprised of the Parent-Child Relationship Survey (Fine, Moreland & Schwebel, 1983), Emotional Security Scale (Frey et al. 2008), and Covid-19 Anxiety Scale (Alipour et al., 2019). Structural equation modeling was utilized to analyze the data. The results showed that Covid-19 anxiety had a significant, direct effect on emotional security (β= -0.22, p