چکیده:
هدف از این پژوهش ارزیابی نقش ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه مدیریت شهری بوده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران و کارکنان شهرداری تشکیل میدهد. دادههای لازم با پرسشنامه از 86 نفر از مدیران وکارکنان شهرداری که به روش نمونهگیری غیراحتمالی از نوع ساده و آسان انتخاب شدند گردآوری شد. جهت آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم افزار SAMARTPLS استفاده شد. نتایج ارزیابیهای نشان میدهد ارزش آفرینی بر ارتقای جهتگیری استراتژیک تاثیر دارد بعلاوه نتایج نشان داد ساختار درونی بر ارزش آفرینی تاثیر معناداری داشته است. با این حال نتایج نشان داد تاثیر فرایندهای استراتژیک بر ارزش آفرینی تحول سازمانی معنادار بوده است.
The purpose of this research was to evaluate the role of artificial intelligence tools in the development of urban management. The statistical population of this research consists of all managers and employees of the municipality. The necessary data were collected with a questionnaire from 86 managers and employees of the municipality who were selected by simple and easy non-probability sampling method. The partial least squares method and SAMARTPLS software were used to test the model. The results of the evaluations show that value creation has an effect on the promotion of strategic orientation. In addition, the results showed that the internal structure has a significant effect on value creation. However, the results showed that the impact of strategic processes on the value creation of organizational transformation was significant.