چکیده:
تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانشآموزان از هدفهای مهم تعلیم و تربیت است. و تاثیر رفتار در یادگیری دانشآموزان هم با تغییر رفتار ما شکل میگیرد. این تغییر رفتار، تاثیر در یادگیری دانشآموز از معلم خود میباشد. تاثیرگذاری معلمان، بر روی رفتارهای دانشآموزان چه روحی و چه معنوی با نفوذ کلامشان اتفاق میافتد و رابطهی معلم و دانشآموز را شکل میدهد. آموزش و پرورش میتواند نقش مهمی در رفتار معلمها داشته باشد و تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانشآموزان بیشتر افراد موفق، موفقیتهای خود را مدیون معلمهای خود میدانند. و برخی نیز شکستهای خود را از برخورد نامناسب معلمهای خود میدانند. برای نفوذ در دانشآموزان روشهای مختلفی هست. با توجه به این موضوع، معلم برای ارتباط برقرار کردن با دانشآموزان و نفوذ در آنها باید خود را در سه قسمت تقویت کند.
خلاصه ماشینی:
آموزش و پرورش شهرستان تالش ، هشتپر چکيده تاثير رفتار معلم بر يادگيري دانش آموزان از هدف هاي مهم تعليم و تربيت است .
با توجه به اين موضوع ، معلم براي ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و نفوذ در آنها بايد خود را در سه قسمت تقويت کند.
382 سال چهارم ، شماره پنجاه و پنجم ، تابستان ١٤٠٢ ــ براي بررسي معلم خوب ابتدا بايد مشخص شود چه فردي براي کار دبيري مناسب است و سپس راه و رسم و وظايف را به او آموخت .
معيار و شرايط دبيري عده اي تصور ميکنند هر کس موضوع درسي را بلد باشد ميتواند آن را تدريس کند، اما به استناد اصول جديد آموزش و پرورش غرض و فايده تدريس تنها اين نيست که دانش آموزان محفوظات اطلاعاتي در اين باب کسب کند، بلکه در نتيجه کوشش ها و تجربه هاي مربوط به اين درس ها، زندگي دانش آموز هم در زمان حال و هم در آينده شادابتر و نتيجه بخش تر ميگردد و هر چه ميآموزند، هم در بهبود زندگي وي و هم در پيشرفت وضع اجتماعي موثر واقع ميشود.
اهميت کار آموزشگاه ها و اثرهاي عميق روش تدريس معلمان در پرورش نيروها و استعدادهاي دانش آموزان شرايط ويژه اي براي شايستگي معلمان ايجاب کرده و مجموع اين شرايط کار معلمي را يک پيشه محتاج تخصص قلمداد نموده است .
ــ تسلط در کلاس داري و آشنا بودن به روش هاي تدريس ، شناخت دانش آموزان ، آشنايي به اختلاف استعدادها و علاقه مند بودن به پيشرفت و موفقيت شاگردان و تشويق آنها، داشتن طرح و برنامه ، رعايت نظم و انضباط ، دقت در کار، وقت شناسي، توضيح درس به قدر کفايت ، بيان روشن و خوش آهنگي صدا و.