چکیده:
ظهور فناوری اینترنت خیلی از جنبه های زندگی تمام دانشجویان کالج و دانشگاه ها را در سطح ملی و جهانی در برگرفته است. این در حالی است که استفاده از اینترنت در سطح دانشگاه، دانشجویان را قادر می سازد تا مهارت خود را تشدید کرده و به پالایش آن بپردازند؛ همچنین، این موضوع درب جعبه سرنوشت را به سوی خطر و اعتیاد باز کرده است.به بیان ساده، این مورد به عنوان یک اعتیاد اینترنتی (IA) مشخص شده با استفاده بیش از حد دانشجویان از زمان و منابع در فعالیت های آنلاین، تعبیر شده است. این مطالعه از یک روش بررسی برای جمع آوری اطلاعات از طیف گسترده ای از دانشجویان برای تعیین صورت های مختلف اعتیاد به اینترنت و عواقب بالقوۀ دسترسی نامحدود، استفاده می کند.سپس ما روی عواقب بالقوۀ ناشی از مراحل مختلف اعتیاد تمرکز می کنیم و در تعیین تأثیر آن، به هر صورتی که این اعتیاد مکرر روی موفقیت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد، با GPA (معدل) به عنوان آخرین روش اندازه گیری معدل می توان شکست یا موفقیت را ارزیابی کرد.
The technological advent of the Internet has invaded every aspect of student life on all college and university campuses throughout the nation and throughout the world. While the use of the Internet in the academic arena has empowered students to sharpen and refine their skills and communication capabilities in their pursuit of successful strategies of success, it has also opened a Pandora’s Door of danger and addiction. Simply stated, it is construed as an Internet Addiction (IA) characterized by an excessive use of student time and resources on online activities. This study uses a survey method of capturing data from a wide variety of college students to determine the various guises of Internet addiction, and the potential consequences of unfettered access. We then focus on the potential consequences arising from the various stages of addiction, and culminate in determining the effect, if any, that this recurrent addiction has on the academic success of the individual student, with the GPA (Grade Point Average) as the final measure of success or failure.
خلاصه ماشینی:
به بیان ساده، این مورد به عنوان یک اعتیاد اینترنتی (IA) مشخص شده با استفاده بیش از حد دانشجویان از زمان و منابع در فعالیت های آنلاین ، تعبیر شده است .
کلید واژگان اعتیاد اینترنتی (IA)، اختلال اعتیاد اینترنتی (IAD)، فعالیت های اینترنتی مبتنی بر ارزیابی گزارش عملکرد، موفقیت تحصیلی، معیار GPA مقدمه هدف این پژوهش ، بررسی میزان اعتیاد دانشجویان به استفاده از اینترنت و تأثیر اعتیاد اینترنتی ١ (IA) روی موفقیت تحصیلی آنان می باشد.
دانشجویان نشان دهنده گروهی از افراد در یک مطالعه پر خطر هستند که به طور قابل توجهی توسط 1 سندرم اعتیاد اینترنتی تحت تأثیر قرار گرفته اند و خطرات این شرایط با گسترش رسانه های اجتماعی و فناوری تلفن همراه افزایش می یابد.
به طور مشابه ، یک مطالعۀ بررسی اکتشافی، ارتباط منفی بین استفادة بیش از حد از اینترنت و پیشرفت تحصیلی را مطابق با اندازه گیری توسط معدل خود و ساعات صرف شده برای مطالعه در هر هفته ، گزارش کرده است ؛ در مقابل ، درمطالعۀ اخیر توسط کرشنر و کارپینسکی ٤(٢٠١٠)نتیجه گرفته شد که رابطه منفی معناداری بین استفادة بیش از حد از اینترنت و عملکرد تحصیلی وجود دارد.
نتایج این پژوهش به تأثیر سطح اعتیاد اینترنتی و موفقیت تحصیلی دانشجویان از نظر تئوری معدل تجمعی پرداخته است .
org/news/show/internet addiction iagnosis on Feb. ١٩, ٢٠١۴ -Brauser, Deborah (٢٠١٣).
com/blog/٢٠١١/internet- addiction-among-college-students.
Internet Addiction on Campus: The Vulnerability of College Students, Cyber Psychology and Behavior, Volume ١, Number ١, ١٩٩٨.
com/news/٢٠١١/٠۶/٠٨/internet-addiction- on-the-decline-in-college-students.
, Internet Addiction, the New Medical Health Disorder, Forbes Magazine, Retrieved Nov. ۵, ٢٠١٣,www.