چکیده:
در پیش روی به سمت تعالی، مشکلات و موانع زیادی آشکار می شوند که این، اهمیت توجه به خودارزیابی را نشان می دهد. از مدل ها ی مشهور در راستای خودارزیابی، مدل تعالی EFQM می باشد ، مطالعه حاضر به بررسی ارزیابی عملکرد کارکنان ستادی نیروی انتظامی استان مازندران بر اساس مدل تعالی سازمانی(EFQM) پرداخته است. جامعه آماری را کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی استان مازندران به تعداد 170 نفر تشکیل داده اند. به طوریکه برای انتخاب حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده گردید و حجم نمونه 116 نفر در نظر گرفته شد، نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. داده ها با استفاده از پرسش استاندارد ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از مدل EFQM که روایی پرسشنامه نیز توسط متخصصین تایید گردید، جمع آوری گشته برای سنجش پایایی پرسشنامه ها تعداد 30 پرسشنامه بین نمونه آماری توزیع گشته و آزمون آلفای کرونباخ برای پرسشنامه محقق ساخته مهارت های فن اوری اطلاعات و ارتباطات 0.92 محاسبه شد. اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون های آماری کولموگرف اسمیرنوف وt تک نمونه ای مورد تحلیل واقع شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی استان مازندران بر اساس مدل EFQM در حوزه رهبری، خط مشی و استراتژی ها، منابع انسانی، شراکت و منابع، فرایند ها، نتایج ارباب رجوع، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد مطلوب و بالاتر از متوسط است اما در حوزه نتایج کارکنان متوسط می باشد. در پایان ، پیشنهاداتی نیز ارایه گردید.
Ahead towards excellence, problems and setbacks are evident, the importance of self-assessment shows. The celebrity models in line self-assessment, EFQM Excellence Model is a study to evaluate the performance of the staff of Mazandaran province police force based on the Excellence Model (EFQM) is paid. The study population included 170 staff in Mazandaran province have formed a police force. As for the selection of sample size and sample size of 116 was used Morgan table was set, sampling is done randomly. Information technology and communications was 0.92. Information obtained by using Kolmogorov Smirnov one-sample t been analyzed. The results of the analysis showed that the performance of the staff of Mazandaran province police force based on EFQM model in the field of leadership, policy and strategy, human resources, partnerships and resources, processes, customer results, society results and results key optimal performance and above average, but the average is in the area of personnel. In the end, proposals were also presented.
خلاصه ماشینی:
یافته ها - آزمون نرمال بودن توزیع دادهها جدول ١: تجزیه و تحلیل نرمال بودن توزیع دادهها {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 14 مطابق جدول ١، براساس نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، چون در سطح اطمینان ٩٥% و خطای اندازه گیری ٠٠٥=، سطح معناداری ٠٠٥ - بررسی سوالهای پژوهش سوال اصلی: عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی استان مازندران بر اساس مدل EFQM چگونه است ؟ برای بررسی سوال مورد نظر، از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است که نتایج آن در جدول ٢ ارائه شده است .
سوال شماره دو: عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی در حوزه خط مشی و استراتژی چگونه است ؟ برای بررسی سوال مورد نظر، از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است که نتایج آن در جدول ٤ ارائه شده است .
سوال شماره سه : عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی در حوزه منابع انسانی چگونه است ؟ برای بررسی سوال مورد نظر، از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است که نتایج آن در جدول ٥ ارائه شده است .
سوال شماره چهار: عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی در حوزه شراکتها و منابع چگونه است ؟ برای بررسی سوال مورد نظر، از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است که نتایج آن در جدول ٦ ارائه شده است .
نتایج آزمون سوال اصلی تحقیق نشان داد که عملکرد کارکنان ستادی فرماندهی انتظامی استان مازندران بر اساس مدل EFQM مطلوب و بالاتر از متوسط است این نتیجه به نوعی در راستای نتایج تحقیقات ابزری و دیگران(١٣٩١) و 20 ولی قزوینی و دیگران(١٣٩٠) می باشد.