چکیده:
سارا جمال الدین قاسمی. زیبا اسکندریزاد. نسرین محمدی. سمیه خسروی
آموزش و پرورش
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی راههای تشویق دانشآموزان به فعالتهای کلاسی میباشد. قطعا هر معلمی میخواهد دانشآموزانش فعال، با انگیزه و درگیر فرآیند یادگیری باشند. مشارکت دانشآموز به معنای درگیر شدن وی در فرآیند یادگیری است. این مشارکت ممکن است بسته به کلاس یا فعالیت مورد نظر متفاوت به نظر برسد ممکن استیک دانشآموز با یادداشتبرداری و پاسخ دادن به سوالات در طول تدریس، مشارکت خود را نشان میدهد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که مشارکت و درگیری دانشآموزان یک شکل و صورت ندارد. معلم میتواند با ایجاد یک محیط آموزشی امن دانشآموزان را به یادگیری ترغیب نماید.
خلاصه ماشینی:
راه هاي جذب دانش آموز به کلاس درس شخصيت يک فرد در تمايل به يادگيري و رفتن به مدرسه و بازي کردن نقش بسيار مهمي دارد و بيشتر دانش آموزاني که درسخوان شده اند از ابتدا و يا مادرزادي درس خوان نبوده اند اما دانش آموزاني هم وجود دارند که در برخي کارها بسيار خوب عمل ميکنند و حتي در زمينه يادگيري هم خيلي خوب ياد ميگيرند 448 سال چهارم ، شماره پنجاه و پنجم ، تابستان ١٤٠٢ البته در اين مورد داشتن انگيزه بسيار مهم است ما در اين مقاله راهکارهايي به شما معرفي ميکنيم که بتوانيد در دانش آموزان و فرزندان خود انگيزه ايجاد کنيد.
449 سال چهارم ، شماره پنجاه و پنجم ، تابستان ١٤٠٢ چطور در دانش آموزان انگيزه ايجاد کنيم ؟ آماده کردن فضاي درس خواندن چون دانش آموزان با معلم هاي زيادي سروکار دارند ايجاد انگيزه براي هر دانش آموز کاري بسيار دشوار ميباشد يک موضوعي براي يک نفر جلب توجه ميکند اما براي يک دانش آموز ديگر اصلا جالب نيست و اگر انگيزه وجود نداشته باشد يک مانع بزرگ بر سر راه تحصيلي دانش آموز ايجاد ميشود و معلمين تمام تلاش خود را ميکنند تا اين مانع را بردارند و محيط مناسبي را برايشان ايجاد کنند تا انگيزه بيشتري داشته باشند و خوب ياد بگيرند.